SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Netre segítenék a cégeket


Médiainfo: Netre segítenék a cégeket
Országos | 2011-02-03 | Médiainfo



A Google, a Budapest Bank és a HonlapABC egy olyan közös projektet álmodtak meg, amely széles körben teszi lehetővé a hazai vállalkozások számára az online megjelenést

Sokan gondolják még ma is, hogy egy cég számára nincs feltétlenül szükség termékeik és szolgáltatásaik online kommunikálására, a valóság azonban az, hogy míg keresleti oldalon fogyasztók milliói vannak jelen a világhálón, a kínálat mégis elmarad. Ebből az alapgondolatból nőtt ki a Neten a Cégem program, amely az online megjelenés, és az internet adta lehetőségek kihasználására ösztönöz.

"Ne halat adj, hanem hálót" kezdte beszédét Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a Budapest Bank, a Google és a honlapabc.hu programjának bemutatkozó rendezvényen. A hasonlat már csak azért is idevágó, mert a Neten a Cégem projekt arra kívánja ösztönözni a vállalkozásokat, hogy azok éljenek a világháló adta lehetőségekkel.

Ha csak a számokat nézzük, Magyarországon 5,5 millió lakos használja az internetet, átlagot számolva pedig hetente 15 órát töltenek el az online felhasználók a gép előtt. Az interneten órákat eltöltő potenciális fogyasztók száma napról-napra növekszik. 1998-ban még csak 70 millió internetező volt a világon (föld lakosságának 2%-a), 12 évvel később 1,8 milliárd felhasználója volt a világhálónak. Sőt, ez a szám évente további 150 millióval bővül, vagyis az internet forradalma a mai napig nem fejeződött be.

Ezekhez a számokhoz képest igencsak megdöbbentő adatokkal szolgált nemrégiben a Google felkérésére végzett Szonda Ipsos kutatás, amelynek célja volt felbecsülni, hogy ma Magyarországon a KKV szektorban mekkora az online jelenlét nagysága. Az Ipsos felméréséből kiderült, hogy a kis és közép vállalatok több mint fele (55,5 %) nem létezik online, kétharmaduk pedig nem is gondolkodik azon, hogy fent legyen valamilyen közösségi portálon, blogoljon, vagy csak megtalálható legyen egy Google-s keresés alkalmával.

Nem túl bíztató az sem, hogy akik jelen vannak az online piacon, azoknak sem elég korszerű a weboldala. A legtöbben cégük bemutatását célozták meg saját weboldaluk elkészítésekor, de a hirdetésre, marketingfogásokra már nem fordítottak különösebb figyelmet. Valószínűsíthető, hogy nincs megfelelő információja a KKV szektornak arról, hogy mennyire hatékony lenne a tudatosság, az üzleti terv készítése, a reklámköltés és az online jelenlét üzleti életükben.

A vállalkozások online fejlődésének akadályai olyan tévhitekre vezethetők vissza, mint hogy a megjelenés túl drága, hozzáértést, túl sok időt és energiát igényel, és nem is térül meg. Az előbb felsorolt kifogások ellenére egyik megkérdezett cégvezetőnek sem volt pontos fogalma arról, hogy pontosan mit is jelent az online marketing, hogyan működik, vagy mennyibe kerül. Legtöbben arról sem hallottak, hogy milyen lehetőségekkel jár a webshoppá átalakulás, amelynek segítségével nagyobb forgalmat tudnának bonyolítani alacsonyabb költségen.


Neten a CégemA Neten a Cégem program célja, hogy minden magyar vállalkozás számára lehetőséget nyújtson az internetes megjelenés kipróbálására, valamint olyan eszközöket biztosítson, amelyek segítségével bárki ingyen és könnyedén hozhat létre honlapot, kipróbálhatja az internetes hirdetést, illetve díjmentesen intézheti utalásait az adóhatóság felé az interneten.

Ehhez a három partner szolgáltatáscsomagot állított össze, amelynek elemei külön-külön is igénybe vehetők. A HonlapABC onlapkészítő eszköz által a vállalkozások fél éven keresztül ingyenesen kipróbálhatják az internet lehetőségeit, és kész weboldalukhoz fél évre egy ingyenes domain nevet és tárhelyet is kaphatnak. Emellett az indulásban egy 15 000 Ft értékű Google AdWords kupon is segíti őket. Az olcsó és gyors pénzügyi tranzakcióikat pedig többek között a Budapest Bank havidíjmentes internetbank-szolgáltatása, az első évben a havi számlacsomagdíj elengedése, illetve két éven keresztül az adóhatóság felé történő elektronikus átutalások díjmentessége támogatná.

A Google három féle módon nyújt segítséget az online kampányokhoz. Kereső optimalizálással, amely során olyan kulcsszavakat tartalmaz a hirdetés, amely szavakra nagy eséllyel fognak rákeresni a későbbiekben az internet használók. A Google Adwords fizetéses hirdetést jelent, amely segítségével a Google keresési találatok melletti és feletti helyen szintén bárki megjelenítheti (fizetett) hirdetését. A Google Mapson (google térképen) történő ingyenes elhelyezéssel pedig mindenki rátalálhat a vállalkozásra, aki hely-specifikusan keres (és a Google statisztikai adatai azt mutatják, hogy ezeknek a kereséseknek a száma egyre nő).

A program fő elve, hogy ezeket az eszközöket egy próbaidőszak erejéig (hat hónapig) ingyenesen biztosítja bármely vállalkozásnak, amennyiben az regisztrál a Neten a Cégem honlapon. A kezdeményezés - azon felül, hogy a vállalkozók, magánszemélyek kezébe adja azokat az eszközöket, amelyek által sikeres lehet - további segítséget is nyújt. A honlapon különböző olyan oktatási anyagok találhatóak, amelyek biztosítják, hogy könnyedén vegye mindenki az elé gördülő első akadályokat.

A Neten a Cégem tavasszal induló road showja további hasznos információkat oszt majd meg a közönséggel, illetve olyan ingyenes oktatáson vehetnek részt a megjelentek, amelyek garantálják, hogy egy weblappal, kampánnyal, marketing tudással nem rendelkező "civil" is úgy fog távozni az eseményről, hogy magáénak tudhat egy profi weboldalt, egy jól programozott kampányt és olyan tudást, amely által még könnyebben és hatékonyabban lehet jelen az interneten - ígérik a szervezők.

Nyitrai Zsolt államtitkár szerint az NFM és a Neten a Cégem tervében a közös gondolat, hogy a digitális önbizalom és közbizalom megalapozásához és a generációk közötti digitális szakadék csökkentéséhez elengedhetetlen, hogy a magyar társadalom lehető legszélesebb rétegei számára hozzáférhetővé váljanak a legmodernebb infokommunikációs technológiák és szolgáltatások is.









TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!