Nutriversum
|
|
ESETTANULMÁNYOK | Még több életerőt nyer a Nutriversum márkája az SAP Emarsys marketingautomatizációs rendszerrel
Még több életerőt nyer a Nutriversum márkája az SAP Emarsys marketingautomatizációs rendszerrel
2024-01-17 12:33:00
Nutriversum
A márka legnagyobb ereje a lojális vásárlóközönség, a rövid ellátási lánc és az ennek révén biztosítható józan árpolitika. A célcsoport célzott üzenetekkel történő megszólításában, a vásárlói hűség erősítésében, ezáltal pedig az értékesítési hatékonyság növelésében erősíti a márkát az SAP Emarsys, melynek bevezetésével a fogyasztóknak minden eddiginél jobban személyre szabott ajánlatok adhatók. A Nutriversum története 2014-ben kezdődött, amikor a vállalkozás 5 fős csapattal, igazi garázscégként, nagy tőkeerővel rendelkező befektető nélkül, a helyi piacra fókuszálva indult el az egészséges élelmiszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők piacán. Azóta jelentős fejlődésen mentek keresztül, immár 60 embert foglalkoztatnak. Az értékesítést online formában kezdték, és bár mostanra rendelkeznek néhány márkabolttal, ezek inkább a személyes tanácsadást igénylő vásárlókat szolgálják ki, a tömeges értékesítés továbbra is az online csatornára korlátozódik. Nem véletlen, hogy a cégnél a marketingért egy nagyobb csapat felel, mely a folyamatosan futtatott kampányokon, ajánlatokon és termékbevezetéseken dolgozik. Ennek a szervezeti egységnek nyújt hallatlan segítséget a 2023 folyamán bevezetett SAP Emarsys marketingautomatizációs rendszer. "Noha a kiskereskedelmi forgalom kifejezetten kedvezőtlenül alakult 2023-ban Magyarországon, mi az SAP Emarsys bevezetésével előre menekültünk, ugyanis a vásárlóközönségünk megtartására fókuszáló újítások bizonyulnak a legjobb befektetésnek" - meséli Fetter Ármin, a Nutriversum marketingvezetője. A Nutriversum a kezdetekben a fitnessiparra koncentrált, a sportélelmiszerek piacán tevékenykedett élénk és erős színekkel. Azonban a vállalat az évek során nyitott a szélesebb közönség felé, nem csupán táplálék-, hanem életmódkiegészítő termékekkel. A COVID-19 járvány idején a Nutriversum termékei iránt is megnőtt a figyelem, ahogy általában az egészségmegőrzés, az immunerősítés és a korlátozások miatt otthon végzett sporttal együttjáró tápanyagbevitel iránt is. A márka elérte az évi 150 ezres rendelésállományt, innen további növekedés organikusan már csak korlátozottan vagy hosszú idő alatt érhető el, ezért folyamatosan új megoldások és csatornák bevezetésén kell dolgozni. Olyan rendszert kerestek tehát, amely abban segíti a Nutriversumot, hogy megőrizze és erősítse a vásárlói lojalitását, növelje az egy rendeléssel leadott kosárértéket, eközben növelje vásárlói elégedettségét, végigvezetve őket céljaik elérésében. Míg az egyszerű, könnyen skálázható fejlesztések, a nyílt forráskódú webshopmotor, a hónapról hónapra a megtérülés mértékében adagolt online marketingköltés a kezdetekben a versenyelőnyt biztosította, mára ez inkább korlátja lett a további növekedésnek. Az online marketingben a növekvő költségek, és a cookie-k és egyéb, a mérhetőséget biztosító eszközök kiesése miatt szükségessé vált a változtatás. A Nutriversumnak célszerű volt a saját ügyféladatbázisból kinyerhető tanulságokra támaszkodni, miután a GDPR szabályozások miatt egyre korlátozottabb a közösségi média felületeken és keresőmotorokon elérhető szegmentálás. Olyan rendszer kellett, mely kompatibilis a Magento webáruházzal, nemzetközi szinten is ismert, és hosszú távon is biztosított a frissítése és üzemeltetése. Végül az SAP Emarsys rendszere mellett döntöttek, nyáron már ezen futottak a hírlevelek, a teljes bevezetésre pedig kora ősszel kerülhetett sor. A fejlesztést kiegészítette egy átfogó informatikai bővítés, saját szerverre költözött a Magento és az értékes ügyféladatok. Eközben a vásárlók számára is látványos változások mentek végbe: egy általános arculatfrissítés történt, és Red Dot Design díjas csomagolás került bevezetésre. Persze ezen túlmenően is észlelhettek fejlődést a vásárlók: az egyes célcsoportokat célzó ajánlatokat mesterséges intelligencia állítja össze, támaszkodva a vásárlási előzményekre, a korábbi kampányok eredményeire és a vásárlók viselkedéséből nyerhető egyéb következtetésekre. A termékeket kísérő leírások, blogposztok és egyéb tartalmak olvasottsága, a hírlevelek cikkeinek megnyitási rátája és egyéb kampányelemek fogadtatása alapján rendezi blokkokba a rendszer az egy adott felhasználónak kínált tartalmakat és termékeket. Míg a tömeges hírlevélkiküldésben korábban a 100ezer feliratkozó teljesen ugyanazt a levelet kapta, ma már az Emarsys a folyamatosan növekvő historikus felhasználói tranzakciós és interakciós adatok alapján megbecsüli, hogy mire lehet fogékony a címzett, és hiperperszonalizált levelet állít össze. Kreatívan válogat a rendszer a legnépszerűbb termékek, az akciós termékek vagy éppen a felhasználó profiljához aktuálisan leginkább passzoló termékek palettájáról, kiegészítve mindezt a róluk elérhető rövidebb vagy bőségesebb terjedelmű edukatív vagy éppen szórakoztató tartalmakkal. "Ma már egy új ügyfél megszerzése sokkal többe kerül, mint az elégedett ügyfelek megtartása, folyamatosan javuló kiszolgálása, a felhasználói élmény fokozása" - magyarázza Fetter Ármin. A szakember szerint az SAP Emarsys paraméterezéséért, és tartalmakkal való feltöltéséért felelős három fős csapat napról napra újabb és újabb funkciót fedez fel az Emarsysban, autodidakta módon, illetve a nemzetközi best practice-eket tanulmányozva, vagy éppen a hazai webinárokat látogatva. "A Nutriversum csapata kiváló példa arra, hogy megfelelő kezekben, kooperatív partnerrel miként teljesedik ki a digitális ügyfélkezelés, hogyan fejlődik és bizonyít a rendszer nyújtotta szolgáltatáspaletta a hétköznapokban" - jellemezte az együttműködést Dergács Kristóf, az SAP Hungary Customer Experience szektorának vezetője. "A december pihenő hónap volt, 2024 eleje a fogyókúraszezoné, mi pedig az SAP Emarsys kreatív marketingtechnikáival segíthetünk vásárlóinknak, hogy újévi fogadalmaik útjáról ne térjenek le" - tekint az előttük álló feladatokra Fetter Ármin.
|
|
PARTNEREINK
|