Kép: MasterCard

|
|
ESETTANULMÁNYOK | Mennyire lesz sikeres vállalkozó egy nőből
Mennyire lesz sikeres vállalkozó egy nőből
2017-03-08 13:15:00
Kép: MasterCard
![]() A Mastercard Női Vállalkozói Index kutatás azt is vizsgálta, hogy az egyes országokban a női vállalkozók mennyire tudják kiaknázni a rendelkezésre álló lehetőségeket, támogatásokat, mennyire indulnak kedvező helyzetből - ilyen tekintetben hazánk a középmezőnyben végzett. A Mastercard Női Vállalkozói Index összeállítása során 12 mutatót és 25 almutatót használtak arra, hogy a női vállalkozók helyzetét vizsgálják világszerte, kiemelten Ázsiában, Közép- és Kelet-Afrikában, Észak-Amerikában, Dél-Amerikában és Európában. Az 54 országban elvégzett kutatás érintette a világ női dolgozóinak 78,6 százalékát, úgy, hogy a mintában valós eltérések adódtak a következő, a kutatás fő súlypontjait adó témákban: a nőknek milyen lehetőségei adódnak az előléptetésre, milyen tudásbéli és pénzügyi eszközök állnak a nők rendelkezésére, hogyan alakulnak a vállalkozást támogató tényezők. A Mastercard Női Vállalkozói Indexében a fejlett országok kerültek az élre - Új-Zéland (74,41) vezet, megelőzve Kanadát (72,4) és az Egyesült Államokat (69,9). Ezekben az országokban találjuk a legjobb feltételeket a női vállalkozók számára: erős és összetartó kis- és középvállalkozói réteg, az előrehaladást segítő kormányzati háttér és támogató környezet. Mastercard Női Vállalkozói Indexe - A legjobb 10 ország, ahol a nők kedvező helyzetből indíthatnak vállalkozást:
Magyarország az összesített index 34. helyén végzett. A női vállalkozások aránya hazánkban 27,8 százalék, vagyis szinte minden harmadik vállalkozás tulajdonosa vagy vezetője nő. Ebben a tekintetben a 15. helyen szerepelünk. Ám nem olyan jó a helyzet, ha azt vizsgájuk, hogy a nők a férfiakhoz képest mennyire könnyen jutnak vezető pozícióba, kapnak kedvező elbírálást hiteligénylésnél, vagy segítik-e őket vállalkozói programok. Ebben a tekintetben Magyarország a 35. helyen áll a listában. Ha pedig azt a faktort vizsgáljuk, hogy a nők milyen hátránnyal szembesülnek pénzügyi partnerként, vagy akár az akadémiai pályán a felsőoktatásban, a 42. helyre kerülünk. Pontszámaik ellenére az olyan alacsonyabb jövedelmű gazdaságokban, mint például Uganda (34,8), Banglades (31,6) és Vietnám (31,4) a legmagasabb a nők aránya a vállalkozók között, habár ők elsősorban a kényszertől hajtva és nem az üzleti lehetőségek által inspirálva működtetik a vállalkozásukat. Az index alapján elmondható, hogy azokban az országokban, ahol kedvezőbbek a körülmények, a vállalkozók lehetőség-vezéreltek, vagyis a továbbhaladás motiválja őket, így nagyobb sikert érnek el. Ezzel szemben azokra az országokra, ahol kedvezőtlenebbek a körülmények, a túlélésért küzdő, szükség-vezérelt vállalkozók a jellemzők. A kutatás további segítő és akadályozó tényezőt is feltárt.
"Kiemelkedő üzleti lehetőségként kell tekintenünk arra, hogy ambiciózus, talpraesett nők vesznek minket körül. Miközben a társadalomnak a meglévő kulturális előítéletekkel kell megküzdenie, mi is kivesszük a részünk és segítünk megteremteni azokat a feltételeket, amely megerősítik és táplálják az egyéni és gazdasági növekedést" - mondta Martina Hund-Mejean a Mastercard pénzügyi vezetője. "A kutatás rámutatott arra, hogy ha a nők jobban hozzáférnek a szükséges forrásokhoz, jobban felismerik a lehetőségeiket, nagyobb növekedéssel, könnyebben érik el céljaikat. Ez egy remek lehetőség, hogy felvegyük a harcot a kulturális és szervezeti problémákkal és tovább erősítsük a női vezetőket" - mondta Ann Cairns a Mastercard nemzetközi piacokért felelős vezetője. ![]() ![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PARTNEREINK
|