Budapest Bank
|
|
ESETTANULMÁNYOK | Idén kicsit tovább, távolabb és többért nyaralunk
Idén kicsit tovább, távolabb és többért nyaralunk
2015-07-29 11:25:00
Budapest Bank
Az előző évhez képest átlagosan egy nappal hosszabb idén a nyaralás, és 30.000 forinttal több is jut rá a magyar családoknál - derül ki a Budapest Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból. Bár a legtöbben továbbra is készpénzzel fizetnek vakációjuk alatt, az előző évihez képest nőtt a kártyával fizetők aránya, és egyre többen használják ki az érintés nélküli fizetés előnyeit is. A hazai lakosságnak változatlanul nagyjából a fele - 48%-a - nyaral idén, amelyet jellemzően júliusra vagy augusztusra időzít. A Budapest Bank azonos tárgyú, 2014-es felméréséhez képest ebben a szezonban 8 napról átlagosan 9 napra emelkedik az üdülésre szánt idő. A Balaton és más, belföldi célpontok töretlen népszerűsége mellett a tavalyi 16%-ról 23%-ra nőtt azoknak az aránya, akik idén valamilyen európai tengerpartot tűznek ki úti célul. A nyaralás hosszabb időtartama, illetve a távolabbi úti célok valamivel nagyobb anyagi áldozatot is követelnek, így a pihenésre szánt átlagos összeg negyedével - több mint 30.000 forinttal - nőtt, a tavalyi 118.000 forintról 151.000 forintra. Ezen belül azonban nagy a szórás: közel azonos azoknak az aránya, akik 50.000 forintnál kevesebbet tudnak pihenésre költeni (22%), és azoké, akik 200.000 forintnál is többet szánnak a vakációra (23%). A többség számára a nyári kikapcsolódás előre eltervezett kiadást jelent, amelyet a nyaralni készülők 79%-a elsősorban a spórolt pénzéből fedez. A kutatásban részt vevők nem szívesen folyamodnak kölcsönért nyári szabadságuk finanszírozásához; ha mégis, akkor inkább családtagokhoz, ismerősökhöz fordulnak segítségért (4%-uk), és még ennél is kevesebben igényelnek gyorskölcsönt vagy terhelik meg hitelkártya-keretüket (2-2%). A fizetőeszközök tekintetében továbbra is tartja magát a jellemzően otthonról magunkkal vitt készpénz dominanciája, de emellett egyre inkább teret nyer a bankkártyás fizetés is (a tavalyi 17-ről 20%-ra nőtt). Ezen belül is tízből négyen már a gyors és praktikus érintés nélküli Paypassos vagy Paywaves fizetést választják - igaz, egyelőre főleg belföldön. A külföldön nyaraló válaszadók felkészülten indulnak útnak: 85%-uk tisztában van a célország fizetőeszközének árfolyamával. Ezen belül azok, akik már korábban is nyaraltak külföldön, ennél is nagyobb arányban tájékozottak: 96%-uk ismeri az éppen aktuális árfolyamot. A vásárlások terén is hasonló tudatosság mutatkozik meg: a válaszadók közel kétharmada tételtől függetlenül átszámítja az árakat. Ugyanakkor a biztonsági szempontokkal kapcsolatban már kevésbé vagyunk előrelátóak: a külföldi vakáció során elveszett vagy ellopott bankkártyáját ugyanis a megkérdezetteknek csak egyharmada tudná azonnal letiltani, míg a többiek fele-fele arányban bankjuk telefonos ügyfélszolgálatán, illetve interneten tájékozódnának a teendőkről. "A bankkártyás fizetés előnyeit nyaralás alatt is érdemes maximálisan kihasználni, és erre egyre többen ébrednek rá. Szintén örömmel tapasztaljuk, hogy a rendkívül kényelmes érintés nélküli technológiát is mind többen használják a vakációjuk során" - mondta el Zsoldics Arthur, a Budapest Bank lakossági számlavezetési szolgáltatásainak vezetője. "Nyaraláskor olyan kártyát érdemes magunkkal vinni, amely az utazás során kiaknázható előnyös szolgáltatásokat is biztosít. A Budapest Bank több ilyen betéti- és hitelkártyát is kínál ügyfeleinek, amelyek amellett, hogy beépített utasbiztosítást tartalmaznak, kedvezményt biztosítanak például a világ bármely ATM-jéből történő pénzfelvételkor, vagy üzemanyag vásárláskor is, de olyan kártyánk is van, amely segítségével ügyfeleink díjmentesen vehetik igénybe a Liszt Ferenc Repülőtér Sky Court terminálján található MasterCard Lounge szolgáltatásait." A kutatást a Budapest Bank megbízásából az NRC végezte 2015 júniusában, 18-75 éves internetező lakosság körében, 1200 fős mintán. A kutatás módszere: online kérdőíves felmérés többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel kutatási panelje segítségével.
|
|
PARTNEREINK
|