TIPPEK | A fejlődő vállalkozások tízparancsolata
A fejlődő vállalkozások tízparancsolata
2017-12-08 11:11:00



Forrás: K&H
A sikeres vállalkozás egyik legfontosabb alapja a minden részletre kiterjedő üzleti terv, de emellett érdemes több forrásból is tájékozódni a tapasztalt cégvezetőktől. A K&H: üzletet ide! program ezért összegyűjtött néhány fontos tippet a szakmájukban sikeres vállalkozóktól, hiszen a gyakorlati és személyes tapasztalatok azok, amelyek igazán segítségükre lehetnek a fejlődő vállalkozásoknak.

Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor fontos üzleti döntéseket kell meghoznia. A K&H félezer hazai cégvezető megkérdezésével történt felmérése szerint ilyen esetben a cégek nagyrésze a tulajdonostársak (48%) és a családtagok (35%) véleményét kéri ki, de akad olyan is, aki nem kér tanácsot és inkább egyedül dönt (8%). Egy vállalkozás esetében is érvényes az a mondás, hogy több szem többet lát, ezért mindenképpen érdemes több forrásból tájékozódni az üzleti döntés meghozatala előtt.

"Meglátásunk szerint - legyen szó akár negatív, akár pozitív élményekről - a gyakorlati és személyes vélemények, illetve szakismeret azok, amelyek leginkább segíthetik a fejlődésben a vállalkozásokat. A K&H: üzletet ide! vállalkozásösztönző programunk keretében ezért három, a szakmájukban sikeres vállalkozót kértünk fel, hogy osszák meg tapasztalataikat, és üzleti tippjeikkel segítsék a bővülés előtt álló cégeket" - mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Auguszt József, Heimann Zoltán és Rozsnyai Sándor tippjei nem csak a fejlesztés előtt álló cégeknek, de a kkv-szektor egészének hasznosak lehetnek.

Vállalkozók tízparancsolata

 
  • 1. A megfelelő helyszín kiválasztása: olyan helyen érdemes üzletet nyitni, ami a beszerzés és az értékesítés szempontjából is optimális.
  • 2. Vállalkozást vezetni nem lehetetlen egyedül, de nagyon megterhelő feladat. Annak érdekében, hogy ne menjen a munka a magánélet és az egészség rovására, fontos a megfelelő partnerek és szakértő csapat megtalálása, akikben feltétel nélkül megbízhatunk.
  • 3. A hosszú távon sikeres működéshez alapkövetelmény, hogy a vevő minőségi terméket és szolgáltatást kapjon, hiszen így tudjuk a vásárlók elkötelezettségét növelni.
  • 4. Találjuk meg saját stílusunkat, egyediségünket, amivel könnyen megkülönböztetjük magunkat versenytársainktól.
  • 5. Folyamatosan látni, érzékelni kell a világ, a piac változásait, hogy azonnal tudjunk a változásokra reagálni. Legyünk nyitottak, folyamatosan tágítsuk látókörünket.
  • 6. Legyünk kitartók, türelmesek. Ahhoz, hogy a megfelelő ügyfélkör kialakuljon, időre van szükség. Ne adjuk fel az első kudarcnál, hiszen a sikereket hosszabb pályán mérik.
  • 7. Ismerjük fel a problémát, először magunkban keressük a megoldást, majd hozzunk gyors döntést, mivel a nem döntés a legrosszabb.
  • 8. A jó pap is holtig tanul, ez a vállalkozásoknál sincs másképpen, ezért érdemes mindig a fejlődési lehetőségeket keresni.
  • 9. A cégvezetéshez az ösztönök mellett szükség van a tudatos tervezésre. Ha van stratégiai elképzelésünk, sokkal könnyebb a feladatokat, a célkitűzéseket abba az irányba terelni.
  • 10. A generációváltás előtt álló cégek esetében nagyon fontos az idősebb és a fiatalabb generációk közti nézeteltérések és különbségek elsimítása, valamint a feladatok felosztása. A szakmai feladatokat általában érdemes az idősebbre, a szervezési és kommunikációs feladatokat pedig a fiatalabbra bízni.