KUTATÁSOK | Növekszik a bankjukhoz hű ügyfelek aránya
Növekszik a bankjukhoz hű ügyfelek aránya
2017-02-21 15:31:00



Bevezető

GFK
A fogyasztók ismerete és az ajánlatok személyre szabása kulcsfontosságú az ügyfélkör megtartásában.

A GfK negyedéves rendszerességgel felvett adatainak elemzése során azt állítja, hogy a tavalyi évben folyamatosan növekedett azok aránya, akik fő bankjukat nem kívánják lecserélni. A bankváltásra nyitottak aránya stabil, 7 százalék körül alakul a 2016. év során.

A GfK Financial Intelligence felmérésének adatai szerint a tavalyi évben negyedévről negyedévre nőtt azoknak a száma, akik egyértelműen úgy nyilatkoztak, hogy nem kívánnak jelenlegi főbankjuk helyett másikat választani. Ertl András, Senior Product Lead, GfK szerint ez a tendencia rámutat arra, hogy a bankinformatikai fejlesztések, és az ajánlatok, valamint megoldások személyre szabása lassan, ám annál biztosabban eredményt hoz. "Az ügyfelek érzik, hogy javulnak a szolgáltatások, egyre több személyre szabott megoldás közül választhatnak, amely élmény a főbankhoz fűződő viszonyukat stabilizálja, pozitívan befolyásolja" - állítja a szakember. "A bankhűség javuló tendenciája alátámasztja azt az alapvetést, miszerint a bankok számára fontos a fogyasztókat alaposan megismerni és ezen ismeretek mentén cselekedni."

A bankváltásra nyitottak aránya stabilan 7 százalék körül alakul, ami nagyjából ötszázezer bankkapcsolattal rendelkező főt jelent a felmért 15-69 éves lakosság körében. Ők azok, akikért a hirdető bankok versenybe szállhatnak. Ez a kör jellemzően a fiatalabb - 30 évet még nem betöltött - ügyfélkörbe tartozik, akik a rendelkezésre álló lehetőségekről az internet mellett elsősorban ismerősi, baráti körben tájékozódnak.
Adalék a bankváltásra nyitottakkal kapcsolatban, hogy körükben az átlagnál lényegesen alacsonyabb a folyószámla-hitellel bírók aránya, ami természetes módon megkönnyíti számukra a döntést. "A folyószámlahitel a gyakorlatban a röghöz kötés egyfajta eszközeként kezdett működni, hiszen az esetleges tartozás miatt beszűkülnek a bankváltást tervező ügyfél lehetőségei" - jelzi Ertl András. "Másfelől azonban ez a bankok számára egy újabb termékfejlesztési lehetőséget nyújt: miért is ne csábíthatnák magukhoz az aktuális főbankjuk által nyújtott kondícióknál előnyösebb feltételeket biztosító bankok ezeket az ügyfeleket folyószámlahitel-átvállalással" - veti fel a lehetőséget a tanácsadó.