KUTATÁSOK | GfK TEMAX: 10 százalékkal bővült a tartós fogyasztási cikkek piaca
GfK TEMAX: 10 százalékkal bővült a tartós fogyasztási cikkek piaca
2016-08-18 10:37:00



Bevezető

GFK
A legtöbb szektor növekedett a második negyedévben.

A hazai tartós műszaki cikkek értékesítése az idei második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest 10,6 százalékkal nőtt, és a teljes forgalom 135,3 milliárd forintot tett ki. Az informatikai (IT) és irodaeszközök (OE) kivételével valamennyi szektor tudott erősíteni. A legnagyobbnak a telekommunikációs szektor bizonyult (TC), amely 17,2 százalékos növekményt mondhat magáénak.

Szórakoztató elektronika

2016 második negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitív eredménnyel zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 27,4 százalékos növekedést mutatott. Az értékesítésben a legnagyobb részesedéssel a síkpaneles televíziók kategóriája bír, amely az UEFA 2016 labdarúgó EB hatására kiemelkedő - 40,2 százalékkal - haladta meg az előző évi szintet. A szektor bővülésében része volt továbbá a hangprojektorok, akciókamerák és hordozható audiotermékek piaca.

Fotó

A szektor hazai piacára 2016 első negyedévében 10,2 százalékos bővülés volt jellemző az előző negyedévvel összehasonlítva. Mind a digitális-tükörreflexes készülékek (D-SLR), mind pedig a kompakt-cserélhető objektíves fényképezőgépek (MILC) szegmense növekedést realizált. Ugyanakkor a piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása tovább folytatódott.

Háztartási nagygépek

Növekedés látható a háztartásinagygép-piacon 2016 április-júniusában: a forgalom 15 százalékkal múlta felül a 2015 azonos időszakában mértet elsősorban a beépíthető szegmensnek és a szárítógépeknek köszönhető. Ugyanakkor szinte valamennyi kategória kétszámjegyű bővülést realizált - egyedül a fagyasztók értékesítése csökkent, míg a hűtőké csak 9 százalékkal nőtt.

Háztartási kisgépek

A háztartásikisgép-szektor 14,3 százalékkal volt magasabb 2016 második negyedévében, mint az előző év azonos időszakában. A hajvágó árucsoporton kívül - ahol 5 százalékos csökkenés volt látható - minden szépségápolási kategória jól teljesített a vizsgált időszakban: a szájápolási termékek és a szőrtelenítő készülékek kimagasló növekedést produkáltak, de emellett a kávéfőzők piacán is jelentős bővülés volt tapasztalható.

Információs technológia

Az IT szektor 2016 második negyedévében 10 százalékot csökkent 2015 második negyedévéhez viszonyítva. A legnagyobb visszaesést a tabletek szenvedték el teljesítményük 24,3 százalékos visszaesésével. Növekedés csak a monitorok és a billentyűzetek termékcsoportjában volt látható.

Telekommunikáció

Az első negyedév gyenge teljesítménye után a szektor 2016 második negyedévében kétszámjegyű növekedést mutatott és 17,2 százalékkal haladta meg az előző év második negyedévében mért teljesítményét. A prémium okostelefonok (500 eurónál drágábbak) jó szereplésének ellenére a phabletek eladása tovább csökkent és 26,4 százalékkal mutatott alacsonyabb értéket 2015 első negyedévéhez képest.
Irodatechnika és kellékanyagok A szektor 2016 április-júniusában 8,9 százalékos visszaeséssel zárt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A nyomtatók, multifunkcionális berendezések és lézertonerek gyengélkedése mellett növekedni csupán a festékpatronok kategóriája tudott.