KUTATÁSOK | Fontos döntési szempont az állatvédelem
Fontos döntési szempont az állatvédelem
2016-02-26 14:57:00



Bevezető

CD
Az állati eredetű alapanyagok a legkevésbé szívesen látott összetevők a kozmetikumokban.

Amikor kozmetikumot választanak, a magyar nők igyekeznek elkerülni az olyan termékeket, amelyek állati eredetű összetevőket tartalmaznak, illetve kifejezetten keresik azokat, amelyeket nem teszteltek állatokon - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A tudatos döntést segíthetik a szépségápolási cikkeken található különböző jelölések, védjegyek (pl.: vegán védjegy), amelyek könnyebbé teszik a fogyasztók eligazodását.

A magyar nők szemében az állati eredetű alapanyagok számítanak a legkevésbé szívesen látott összetevőknek a kozmetikumokban és a szépségápolási termékekben - derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által közösen, 600 fő részvételével végzett reprezentatív kutatás eredményeiből. A megkérdezettek 29 százaléka igyekszik kerülni az olyan termékeket, amelyekben állati eredetű összetevők találhatók. Érdekesség, hogy ennek ellenére a magyar nők csupán 23 százaléka tart az állati eredetű alapanyagok esetleges egészségügyi hatásaitól, ami arra enged következtetni, hogy elsősorban meggyőződésbeli és állatvédelmi okok miatt próbálják kerülni az állati eredetű összetevőket, nem pedig azért, mert bármilyen egészségügyi kockázatot tulajdonítanának nekik.

Ezt a vélekedést a kutatás azon fejezetének eredménye is alátámasztani látszik, amely azt vizsgálta, hogy a magyar fogyasztókat milyen védjegyek, jelölések ösztönzik leginkább egy kozmetikum megvásárlására. A válaszok szerint ugyanis a magyar nők közel harmada számára jelent plusz vonzerőt, ha az adott terméken arról szerepel tájékoztató jelzés, hogy nem tesztelték állatokon. A legfontosabb vásárlásra ösztönző információnak ugyanakkor a vásárlók 48 százaléka azt tartja, hogy a szépségápolási cikk nem tartalmaz vitatott összetevőket. "Vállalatunk az állatkísérletek ellen foglal állást, és nem tesztel állatokon sem készterméket, sem nyersanyagot" - hangsúlyozza a kutatás eredményeivel kapcsolatban Stefan Mulder, a CD termékfejlesztési vezetője.

A CD hivatalos támogatója a SET-nek (Alapítvány az Alternatív Módszerek Kutatásának és az Állatokon Végzett Tesztelések Kiegészítő Korlátozásának Támogatására). A CD termékein külön felirat jelzi ezt az állásfoglalásukat. A márka által bevezetett CD Reinheitsgebot jelölés pedig arra jelent garanciát, hogy az azt viselő termékek mentesek az állati eredetű alapanyagoktól, valamint az olyan vitatott összetevőktől is, mint amilyen a parabén, a szilikonok, az ásványi olajok és a színezőanyagok. Egyre több CD terméken található meg a Vegan Society hivatalos Vegan védjegye is, amely garantálja, hogy kizárólag növényi nyersanyagok vannak a kozmetikumban.