SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A toborzás szerepe sosem volt még ilyen jelentős


Profession.hu: A toborzás szerepe sosem volt még ilyen jelentős
2018-10-17 14:42 | Noguchi



Amikor a cégek 40 százalékát veszélyezteti a munkaerőhiány, sokkal több múlik a toborzáson, mint bármikor korábban.

A cégeknek fel kell ismernie, hogy a recruitingnak hatalmas ereje és hatása van a vállalkozás teljesítményére, és stratégiai megközelítése komoly gazdasági előnyt jelenthet.

Óriási a verseny a jelöltekért a magyar piacon, és ez várhatóan az elkövetkező években sem fog csökkenni. Nem kérdés tehát, hogy a szemléletváltás több mint sürgető. Ma egy recruiternek multifunkcionálisnak kell lennie: egyszerre legyen sales-es, marketinges és HR-es, hogy a toborzással járó feladatokat át és el tudja látni. Ehhez azonban olyan stratégiára és olyan folyamatokra lenne szükség, melyek a magyar munkaerőpiacon még sok esetben nem léteznek.

"Ideje a recruitmentre stratégiai partnerként tekinteni, aki ugyanis ezt nem teszi meg, garantáltan lemarad a tehetségekért folyó versenyben, és a veszteség számokban is kimutatható lesz. A verseny a következő években még kiélezettebb lesz, még több nyitott pozícióra számíthatunk, amelyek betöltéséhez stratégiai gondolkodásmódra, jól felépített folyamatokra, és rendszeres mérésekre lesz szükség." - mondta Varga Balázs, a Profession.hu marketing vezetője, aki a Profession.hu idei HR konferenciájának nyitó előadásában átfogó képet festett a mai magyar munkaerő-piaci helyzetről és a 2019-ben várható trendekről.

Jelen piaci viszonyok között olyan stratégiát kell kiépíteni, amelyben az erőforrások diverzifikálva vannak, és fontos mindent visszamérni annak érdekében, hogy azokkal a toborzási szolgáltatókkal dolgozzunk együtt, akik a leghatékonyabbak. Ebben a versenyben azok nyernek, akik képesek a hagyományos tranzakcionális toborzást stratégiai szintre vinni. A legfontosabb különbség, hogy amíg a hagyományos toborzás esetében a hangsúly a költségeken van és a folyamatok tökéletesítésén, addig a stratégiai toborzás proaktív, és olyan eredményekre, értékekre és outcome-okra koncentrál, amik az egész cég számára fontosak és relevánsak, mint például a jelöltélmény. Annak ellenére is érdemes ezekre a területekre áthelyezni a hangsúlyt, hogy ezek alapvetően szembemennek a hagyományos toborzás fókuszterületeivel, és várhatóan költségesebbek is.

"Akkor fogják a cégvezetők stratégiai fontosságúnak tekinteni a toborzást, amikor elkezd az egész cégért és nem csak önmagáért működni." - mondta a HR konferencián Várkonyi András, a GE toborzási igazgatója. "Ehhez olyat kell mutatnunk, amit még nem láttak. A recruiting mérhető és mérni is kell, de az adat nem elég, kontextusba kell helyezni ahhoz, hogy meggyőzzük a vezetőt. Ne azt kérdezd, hogy a cég mit tehet a toborzásért, hanem, hogy a toborzás mit tehet a cégért?" - András szerint az összvállalati érdeknek ez felel meg, és a HR-nek ezt kell támogatnia. Amikor erre a stratégiai szintre tud lépni a recruiting, akkor fogja a cégvezetés elismerni, hogy igazán értéket teremt, és azt csinálja, amire a cégnek szüksége van. Hallgat, figyel, megérti, hogy mire van szükség és úgy támogatja. Ez lenne a stratégiai toborzás lényege.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!