SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Az online kiskereskedelem szabályainak szigorítását tervezi a néme...


MTI: Az online kiskereskedelem szabályainak szigorítását tervezi a német kormány
2018-08-10 08:41 |



Szigorítaná az online kiskereskedelem szabályait a német kormány az adókerülés visszaszorítására.

A tervek szerint a piacterek üzemeltetői lesznek felelősek azért, hogy a kereskedők befizessék a forgalmi adót - írta a Süddeutsche Zeitung című német lap.

A törvénytervezet szerint 2019-től az Amazon, az eBay és az összes többi online piactér üzemeltetőinek rögzíteniük kell egy sor adatot a platformjukat használó partnerek tevékenységéről, hogy az adóhivatal könnyebben ellenőrizhesse az adófizetési kötelezettségek teljesítését. Rögzíteni kell a többi között a kereskedő nevét, címét, adószámát, a tranzakció értékét és időpontját, és ha a kereskedő nem fizeti be a forgalmi adót, a platform üzemeltetőjének kell megtérítenie a kárt.

A Süddeutsche Zeitung kiemelte: a vásárlók gyakran nem is sejtik, hogy az árucikket nem például az Amazontól veszik meg, hanem a piacteret, online áruházat üzemeltető cég valamelyik külső partnerétől. Ezeknek a kereskedőknek egy része adókerülésre is használja a piacteret. Ez főleg a távol-keleti kisvállalkozásokra jellemző. Egyedül az Amazonon több mint 24 ezer kínai és hongkongi cég árulja termékeit, és ágazati becslések alapján háromnegyedük "megspórolja" a németországi vásárlóknak értékesített árucikkek után fizetendő forgalmi adót.

A Távol-Kelet mellett az EU-n kívüli világ más térségeire is jellemző ez a fajta adózási fegyelmezetlenség, amely becslések szerint legkevesebb egymilliárd euró (322 milliárd forint) kárt okoz a német államnak.

Az Amazon és az eBay jelezte, hogy kész együttműködni a német hatóságokkal. A partnerek szűrését már el is kezdték, és több kereskedőt kitiltottak platformjukról - írta a müncheni lap.

A német kereskedelmi szövetség (HDE) kimutatása szerint az online kiskereskedelem robbanásszerűen nő Németországban, a forgalom az utóbbi tíz évben nagyjából megnégyszereződött, a 2008-ban regisztrált 12,6 milliárd euróról tavalyig 48,7 milliárd euróra, az idén várhatóan 53,4 milliárd euróra emelkedik. Ez a kiskereskedelmi ágazat teljes, az idén 512,8 milliárd eurósra becsült forgalmának bő 10 százaléka.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




EFOTT | Kaspersky Lab | BMW | MOL | FIFA | ALDI | Telekom | IKEA | ingatlan | GVH | E.ON | Mapei | Scania | Coca-Cola | Huawei | OTP | Tesco | Oracle | UniCredit | Sziget | GDN | Lidl | Mastercard | MÁV