SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Az ipari gyártók és a mesterséges intelligencia (AI)


Accenture: Az ipari gyártók és a mesterséges intelligencia (AI)
2018-08-01 14:49 | Chapter4 Communications



Az Accenture kutatása szerint a gyártók túlnyomó többsége a mesterséges intelligenciához (AI) fordul, hogy új képességekkel ruházza fel termékeit és szolgáltatásait.

6 iparágban világszerte 500 gyártóvállalat megkérdezésén alapuló felmérés egyik fontos tanulsága, hogy az AI - különösen mobil számítástechnikával és big data elemzéssel ötvözve - képes befolyásolni a vállalatok alaptevékenységét, a dolgozói- és ügyféltapasztalatokat, vagy akár az üzleti modelleket is.

A kutatás szerint azonban még csak egy kis részük sajátítja el nagy léptékben az új technológiát. Például a megkérdezett cégek 98%-a már elkezdte termékei AI fejlesztését, de csak 16%-a rendelkezik átfogó AI stratégiával, a válaszadók csupán 5%-a biztosít erőforrásokat az AI-alapú termékfejlesztésekhez, illetve csak 2% használja nagyobb léptékben az AI megoldásokat.

A kutatás rámutat azokra a kihívásokra is, amelyekkel a vállalatok szembesülnek a technológia alkalmazása során. Ezek közül leggyakrabban az adatok minőségét (51%), az adat- és kiberbiztonságot (45%), az AI megoldások megvásárlása, illetve saját fejlesztése közötti döntés nehézségét (45%), valamint az adatok megosztását és a szellemi tulajdon védelmét (40%) említették.

"Az ipari termékek AI segítségével történő újragondolása még korai fázisban van, és egyáltalán nem könnyű jól csinálni" - nyilatkozta Eric Schaeffer, az Accenture szenior igazgatója és ipari üzletágának globális vezetője. "Ugyanakkor a felmérésben szereplő, az AI terén vezető vállalatok sikerei azt mutatják, hogy végre lehet hajtani a fejlesztéseket, hiszen az az ipari környezetben alkalmazott AI üzleti haszna igen komoly."

Azok a vállalatok, amelyek az AI és más digitális technológiák ötvözésével meg tudják újítani megoldásaikat, hatalmas haszonra tehetnek szert: egy korábbi Accenture kutatás szerint az AI használata során az ipari berendezéseket gyártó cégek akár 25%-kal növelhetik piaci értéküket.

Hogyan érik el sikereiket az AI terén vezető vállalatok?

A felmérés eredményei szerint a vállalatoknak egy négy szakaszból álló utat kell bejárniuk a AI sikeres alkalmazásához:
 
  • 1. Hisznek az AI-ban és a termékek digitális megújításához szükséges képességekben;
  • 2. kialakítanak egy víziót arról, hogyan hasznosítják az AI-t a meglévő kínálatukban;
  • 3. erőforrásokat biztosítanak a termékek AI fejlesztéséhez;
  • 4. végrehajtják a digitális újragondoláshoz szükséges elképzeléseket.


A jelentésben alkalmazott iparági és a fenti 4 lépés alapján elvégzett csoportosítás szerint az AI-érettség szintje iparáganként eltérő: az autóipari vállalatok nagyobb mértékben kötelezik el magukat az AI mellett, így 9%-uk éri el a harmadik szakaszt, és 5%-uk a negyediket. Ugyanakkor a tartós fogyasztási cikkeket gyártók 7%-a, valamint az ipari és nehézgépeket gyártó vállalatok csupán 3%-a lép a harmadik szakaszba, és mindkét szektorban csak a cégek 1%-a jut el a negyedik szakaszba.

A kutatás eredményei azt is megmutatják, hogy mi jellemzi azokat a vállalatokat (16%), akiknek legalább elképzeléseik vannak termékeik újrafeltalásáról: azok a szervezetek, amelyek elérik a "vízió" fázisát, kidolgozzák az adatok beszerzéséhez, feldolgozásához és biztosításához szükséges beruházási és környezeti stratégiákat. Ezenkívül gondosan elemzik, hogy mire kell összpontosítaniuk: az előrelátó vállalkozások 82%-a a fokozott "ügyféllojalitást" és a "termékek, valamint a szolgáltatások használatából eredő információkat" tartotta a fő értékteremtőnek. Ugyanilyen arányban mondták azt, hogy az AI használata során a "nagyobb biztonság" és az "okosabb megoldások és szolgáltatások" kritikus fontosságúak lehetnek ügyfeleik számára.

Az AI kezdeményezéseket jelentős erőforrásokkal támogató 5% leginkább az IT képességekre és az AI nagy léptékű megvalósításához szükséges készségekre összpontosít: 91% az analitikát és a rendszerintegrációt tartja fontosnak, és 64% pedig üzleti modelljük egyes elemeit is hajlandók megváltoztatni az AI alkalmazása miatt.

A negyedik szakaszt ténylegesen elérő 2% szorosan együttműködik partnereivel, hogy azonosítani tudják a megfelelő AI komponenseket, amelyeket más digitális technológiákkal ötvöznének megoldásaikban. Ezek a vállalatok a tervezett AI megoldások közül leginkább a computer visiont (73%), a deep learninget (64%) és a folyamatok robotokkal történő automatizálását (64%) alkalmaznák.

"Megállapításaink szerint az AI sikeréhez fontos a holisztikus, jól megtervezett stratégia" - nyilatkozta Raghav Narsalay, az Accenture igazgatója és az X.0 kutatás vezetője. "Az általunk megkérdezett vállalatok háromnegyede még kísérletezget, de ez valószínűleg hamarosan megváltozik, és ekkor a termékek AI segítségével történő újrafeltalálása is növekszik majd."

A kutatás eredményei azt is jelzik, hogy a termékek AI segítségével történő újrafeltalálásának aránya iparáganként változó. A nyereséges bevételi források megváltozása például az autóipari szektor 65%-ában prioritás, míg a jelentés "ipari berendezések gyártása" részének alcsoportjai megosztottak: a nehéz berendezések gyártóinak többsége (57%) azt állítja, hogy a legfőbb prioritásuk a termék teljes életciklusát lefedő értékesítési- és marketingstratégia, míg az ipari és elektromos berendezések szektorban 42% számít arra, hogy az AI alkalmazása változásokhoz vezet az innovációs architektúrájukban.










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Nielsen | EFOTT | IKEA | ALDI | Tesco | Scania | GDN | GVH | MÁV | ingatlan | Oracle | Kaspersky Lab | MOL | BMW | Sziget | Coca-Cola | Telekom | UniCredit | FIFA | Mapei | Huawei | MasterCard | LIDL | E.ON