SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Gazdasági Jog | A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított az be2 ellen


GVH: A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított az be2 ellen
2018-08-01 08:11 |



A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított az online társkereső szolgáltatást nyújtó be2 S.à.r.l. ellen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.

A GVH a 2018 elején lefolytatott ún. ICPEN Sweep-et követően már jelezte, hogy nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az online társkereső oldalak kereskedelmi gyakorlatainak vizsgálatára. E törekvésének szükségszerűségét erősítették azon piaci jelzések, amelyek a GVH tudomására jutottak a be2 magatartásával összefüggésben. Utóbbiak okán a GVH úgy döntött, hogy versenyfelügyeleti eljárást indít, és több olyan magatartást is vizsgál a www.be2.hu weboldalon nyújtott szolgáltatással kapcsolatban, amelyek felvethetik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúját.

A GVH többek között vizsgálja, hogy
 
  • a be2 a weboldalán nyújtott szolgáltatását valóban ingyenesen biztosítja-e vagy ahhoz csak korlátozott mértékben férhetnek hozzá ilyen módon a tagok;
  • az átlagos fogyasztó észlelheti-e a prémium előfizetés automatikus meghosszabbodására, valamint a meghosszabbított időtartam alatt fizetendő díjra vonatkozó tájékoztatást;
  • szolgáltatása során milyen módon alkalmaz a vállalkozás általa létrehozott, a valóságban nem létező felhasználókhoz tartozó anonim vagy pszeudonim profilokat, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása mellett teszi-e ezt;
  • megalapozott információt ad-e tájékoztatásában a szolgáltatását igénybe vevők számáról;
  • a fogyasztók számára úgy tette-e elérhetővé honlapján - a szolgáltatásával összefüggő általános szolgáltatási feltételek (ÁSZF) megjelenítése, valamint szerkesztése révén - a szolgáltatás reális megítéléséhez szükséges információkat, hogy a fogyasztók tájékozott döntést hozhatnak;
  • tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít-e meg a szolgáltatásának igénybevételére vonatkozó szerződés felmondásával kapcsolatban alkalmazott kereskedelmi kommunikációja


 
  • az által, hogy míg a szolgáltatás igénybe vétele néhány kattintással lehetséges, a felmondásnak alaki követelményeknek kell megfelelnie (pl. a szerződést a fogyasztó kizárólag úgy mondhatja fel érvényesen, ha postán vagy faxon külföldi címre, illetve faxszámra küld nyilatkozatot);
  • az által, hogy a felmondás határidejére vonatkozó, egymástól eltérő kereskedelmi kommunikációk indokolatlan terhet rónak a fogyasztóra az információ-keresést illetően;
  • az által, hogy a fogyasztó döntési alternatíváit kiegyensúlyozatlan módon jeleníti meg (pl. a felhasználói profil törlésének lehetőségét a felkínált egyéb lehetőségektől elszakítva, máshol jeleníti meg).


A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.





TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




MÁV | E.ON | FIFA | EFOTT | Oracle | IKEA | Sziget | Mapei | Aldi | ingatlan | Scania | GDN | Tesco | Coca-Cola | Lidl | Huawei | Telekom | Kaspersky Lab | MOL | OTP | GVH | Mastercard | UniCredit | BMW