SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Évi másfél milliárd forint szőrtelenítésre


Nielsen: Évi másfél milliárd forint szőrtelenítésre
2018-07-11 19:53 |



Május és július között csúcsra jár a szőrtelenítő termékek kiskereskedelmi forgalma.

Júliusban tetőzik a szőrtelenítő termékek és női borotvák eladása, amelyre 2017. június és 2018 májusa között több mint másfél milliárd forintot hagytak ott a magyar nők, jellemzően drogériákban. Budapest és környéke a "legcsupaszabb": az értékbeli eladások majdnem fele itt történik. Szőrtelenítési kisokos a Nielsen kiskereskedelmi indexe alapján.

Szőrtelenítő termékekre, így gyantára, gyantacsíkra és szőrtelenítő krémre 1,4 milliárd forint értékben költöttek a magyarok a vizsgált időszakban, 16 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A gyantacsík nagy favorit: 540 millió forintos értékbeli forgalma egyötödével haladja meg az előző évet, míg mennyiségben 16 százalékkal nőtt forgalma. A különféle krémek szintén "nagyot mentek": értékbeli forgalmuk közelít a 450 millióhoz. A jól bevált, hagyományos gyanta a szőrmentes dobogó harmadik helyére kapaszkodott fel: értékben 12, mennyiségben 7 százalékkal nőtt forgalmuk.

A női borotvák piaca a jó idővel egy időben, májusban kap erőteljes lendületet és kitart a teljes nyári és fesztiválszezonon át, így a teljes éves eladás több mint harmada a lenge ruhás napokban történik. Mindez tavaly június és 2018 májusa között 310 millió forintot vett ki a magyar nők pénztárcájából: 9 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Ha már simaság: minden második értékesített női borotva hárompengés, ugyanakkor az ötpengés verzió mind jobban megtalálja az utat a női lábakhoz: az összforgalom 36 százaléka ilyen.

"A szőrtelenítés szezonalitása az eladási adatokból egyértelműen kiderül: amikor tombol a strand- és fesztiválszezon a női borotvákból akár a havi átlag kétszerese is elmegy" - mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "A magyar nők leginkább a hagyományos, mozgatható fejű borotvákat kedvelik: ezek értékbeli értékesítése 90 százalék fölött jár."

Borotvát a drogériából: 100-ból 56 terméket itt vásárolunk, a hipermarketek következnek a sorban, itt történik az értékesítések közel negyede. Budapest és környéke "viszi" a borotvabiznisz közel felét értékben, míg a délnyugati régió vélhetően a szőrtelenítés más verzióit preferálja: ugyanis az összforgalom tíz százaléka esik rá.

A gyártói márkák őrzik vezető pozíciójukat, az értékesített pengék közel 70 százaléka márkás, de jönnek fel a kereskedelmi márkák is, piaci részesedésük 6 százalékponttal nőtt a vizsgált időszakban.





TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




ABB | Tesco | GDPR | Telekom | SPAR | ALDI | Nielsen | Kaspersky | Lidl | FIFA | Vodafone | BMW | Kaspersky Lab | MasterCard | E.ON | EFOTT | Deloitte | Eurostat | LEGO | Coca-Cola | OTP | MOL | Suzuki | Huawei