SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Hódít a cider


Nielsen: Hódít a cider
2018-07-06 11:29 |



Közel 40 000 hektoliter cidert gurítottak le a magyarok egy év alatt 2017. június és 2018 májusa között: 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttünk almaborra, közel egyötödével többet, mint egy évvel korábban. Magyar nevéhez hűen az almaízesítésű italok fogynak a legjobban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A fogyasztás leginkább a nyári hónapokban tetőzik.

A cider viszonylag új szereplő a magyar piacon, ám hamar megtalálta a helyét a könnyed alkoholos italok között: mind értékben, mind mennyiségben kétszámjegyű növekedést produkált a kategória.

A kiskereskedelemben elköltött három és fél milliárd forint több mint 90 százalékában az üveges kiszerelés fogyott, miközben a dobozos almaborok iránt jelentősen csökken a kereslet.

Magyar elnevezéséhez hűen valóban az alma ízesítésű cidereket emeljük le a polcból, 10-ből kilenc eladott almabor ilyen. Jócskán mögötte "kullog" a körte ízesítésű ital; az összes többi gyümölcsíz piaci részesedése sem értékben, sem mennyiségben nem számottevő (2 és 3 százalék).

Kiszerelések tekintetében tarol a 0,33 literes, tízből kilenc vevő ezt választja. "Futottak még" a 4 deciliteres formátumok. Tízből négy cidert a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltokban vásárolunk, ám a diszkontok sem panaszkodhatnak: az értékbeli eladások egyötöde náluk realizálódik.

"A cider népszerűsége évek óta töretlen, fokozatosan hódítja meg a fogyasztókat. Nem meglepetés, hogy a nyári hónapokban megugrik a kategória iránti kereslet, az egész éves forgalom több mint 40 százaléka ekkor valósul meg" - mondta Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Budapesten és környékén pedig az országos fogyasztás több mint harmadát mérjük, a régióban az országos átlagot meghaladó mértékű az almabor forgalma."

A gyártói márkák mellett teszi le a voksát a magyar cider-fogyasztó, a kereskedelmi márkák mindössze egy százalékot tudnak kihasítani a piacból.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




MOL | Tesco | Lidl | ABB | Kaspersky Lab | SPAR | EFOTT | GDPR | LEGO | E.ON | OTP | Huawei | Telekom | Suzuki | Vodafone | Deloitte | Nielsen | Kaspersky | FIFA | ALDI | BMW | TVE | Coca-Cola | MasterCard