SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Média | Ötmilliónál is többen voltak a szurkolói zónákban


MTI: Ötmilliónál is többen voltak a szurkolói zónákban
2018-07-06 08:52 |



Minden eddiginél nagyobb népszerűségnek örvendenek a szurkolói zónák az oroszországi labdarúgó-világbajnokság rendező városaiban.

A nemzetközi szövetség (FIFA) közlése szerint a csoportkör során több mint ötmillió vendége volt az úgynevezett Fan Festeknek, míg négy éve Brazíliában ugyanezen időszak alatt 2,9 millióan keresték fel a szurkolói zónákat.

Ez a szám a szombati nyolcaddöntők során nem növekedett Moszkvában, mivel a Lomonoszov Egyetem Veréb-hegyen lévő hatalmas központi épülete előtti téren a várható vihar miatt nem nyitották ki a szurkolói zónát.

"A FIFA Fan Fest a legszórakoztatóbb élményeket nyújtja a drukkereknek a rendező városok szívében. Tökéletes lehetőséget nyújt a futball ünneplésére" - mondta Philippe Le Floc'h, a FIFA kereskedelmi vezetője.

Oroszországban a legnagyobb Fan Festekben - a moszkvaiban, a kazanyiban és a rosztoviban - 25 ezer drukker kísérheti figyelemmel egyidejűleg a mérkőzéseket és az egyéb programokat, míg Szamarában és Szaranszkban 20 ezer, Jekatyerinburgban 17 ezer, Kalinyingrádban, Nyizsnyij Novgorodban, Szentpéterváron és Volgográdban 15 ezer, Szocsiban pedig 10 ezer szurkoló vehet egyszerre rész az úgynevezett Fan Festen.

A FIFA 2002-ben a dél-koreai, japán közös rendezésű vb-n figyelt fel arra, hogy igény mutatkozik a közös szurkolásra, mivel a futballrajongók a két ázsiai országban több helyszínen összegyűltek a stadionokon kívül. Ezek a spontán kezdeményezések jelezték, hogy a drukkerek családtagjaik, barátaik társaságában, nagyobb közösségekben egyfajta kulturális eseményként szeretnék megélni a világbajnokság történéseit. Az együttlét többről szólt, mint magáról az adott mérkőzés közös megnézéséről.

A FIFA Fan Fest a 2006-os németországi vb-től kezdve a hivatalos program részévé vált, így 2010-ben a Dél-afrikai Köztársaságban, majd a 2014-es brazíliai vb-n is szurkolói zónákat alakítottak ki.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




ABB | Vodafone | BMW | E.ON | Suzuki | Lidl | LEGO | SPAR | Kaspersky | Eurostat | Huawei | GDPR | MOL | FIFA | Nielsen | MasterCard | EFOTT | Tesco | Coca-Cola | Kaspersky Lab | OTP | ALDI | Deloitte | Telekom