SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | Bányászok keserítik meg az életünket


Kaspersky Lab: Bányászok keserítik meg az életünket
2018-07-03 19:05 | Factory Communications



A kártékony kriptovaluta bányász szoftverek az elmúlt egy év alatt 2,7 millió felhasználót támadtak meg, amely majdnem a másfélszerese az előző évhez képest (1,9 millió).

Az elmúlt 2 év statisztikái azt mutatják, hogy a bányászok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fejlődő országok piacára és támadják ezeknek a régióknak a felhasználóit, hogy növeljék bevételeiket - állapította meg a Kaspersky Lab legfrissebb zsarolóvírusokról és kripto-bányászokról szóló tanulmánya, amely az elmúlt két évet vizsgálta. A két egy éves periódusra (2016. április -2017. március és 2017. április -2018. március) kiterjedő elemzés kimutatta, hogy míg a zsarolóvírusok potenciálisan nagy összegű, de egyszeri keresetet tudnak biztosítani, addig a bányászó programok viszonylag kevesebb nyereséghez juttatják a kiberbűnözőket, de sokkal hosszabb ideig képesek működni. Épp ezért nem meglepő módon a bányászat egyre népszerűbb a bűnözők körében.

A Kaspersky Lab szakértői jelentős változást észleltek a kiberfenyegetések világában: a személyi számítógépek elleni és a zsarolóvírus támadások drasztikus mértékben csökkentek az elmúlt években. Úgy tűnik, hogy a bűnözők új, profitábilis "játékot" találtak és inkább arra törekednek, hogy minél nagyobb mértékben kihasználják áldozataik mobilkészülékeinek és számítógépeinek erőforrásait, és a speciális "bányászati" szoftverek segítségével jussanak jövedelemhez. A gond ezzel az, hogy a gyanútlan felhasználók tudta nélkül teszik mindezt.

Az elemzés szerint a PC-s kriptobányászok száma folyamatosan nő: 2016-2017-ben még 1.899.236 felhasználót támadtak, míg 2017-2018 között ez a szám már 2.735.611-re emelkedett.

A mobil kriptobányászok is fenyegetnek, az egyedi támadások száma 9,5%-kal nőtt: az első vizsgált időszakban 4.500 megtámadott felhasználóról beszélhetünk, míg a második időszakban ez 5.000-re emelkedett. A kínai és indiai felhasználók különösen érintettek az ilyen támadásokban.

"A kiberfenyegetések változásainak okai teljesen egyértelműek. A számítógépes bűnözőknek a zsarolóvírusos támadások meglehetősen figyelemfelkeltőek és kockázatosak: magára vonják mind az állam, mind a média figyelmét (lásd WannaCry támadás). A bányászati modell azonban könnyebben aktiválható és jóval stabilabb pénzforrás - csupán meg kell támadni egy felhasználót, majd észrevétlenül kihasználni készülékeinek, gépeinek erőforrásait. Ezt követően teljesen legálisan átválthatják a kriptovalutát valós pénzzé." - magyarázta Anton Ivanov, a Kaspersky Lab biztonsági szakértője.

A vizsgálat további megállapításai:
 
  • A zsarolóvírusokkal megtámadott felhasználók száma 30%-kal csökkent: 2016-2017 között 2.581.026, míg 2017-2018 között 1.811.937 áldozatot azonosítottak.
  • A cryptorokkal (titkosító programok) megtámadott felhasználók száma majdnem a felére csökkent: 1.152.299-ről 751.606-ra.
  • A mobil zsarolóvírusokkal megtámadott felhasználók száma 22,5%-kal csökkent (130.232-ről 100.868-ra).
  • A bányász programok áldozatainak száma 44,5%-kal nőtt: 1.899.236-ról, 2.735.611-re.
  • A mobilbányász programok áldozatainak száma 9,5%-kal nőtt: 4.505-ről, 4.931-re.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




SPAR | BMW | EFOTT | E.ON | Kaspersky | Suzuki | MasterCard | FIFA | Kaspersky Lab | MOL | ABB | Tesco | LEGO | Deloitte | Huawei | ALDI | Eurostat | GDPR | OTP | Coca-Cola | Lidl | Nielsen | Telekom | Vodafone