SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Emelkedett a júniusi vásárlói kosár játékokból


Formatex Kft.: Emelkedett a júniusi vásárlói kosár játékokból
2018-06-27 19:54 |



5000 forintra emelkedett a júniusi vásárlói kosár játékokból a Formatex szerint a foci vb hatására.

A Játéksziget üzlethálózatot tulajdonló Formatex közel 700 fő bevonásával készült felmérése szerint a családok háromnegyede nézni fogja a foci vb-t, közel ugyanennyien gondolják úgy, hogy a foci a legfiúsabb sport, a válaszadók egy nyolcada szerint azonban a vízilabda az. Míg az angolszász kultúrában a meccsnézés az egyik legkedveltebb apa-fia elfoglaltság, addig nálunk az apák jobban kedvelnek együtt kirándulni gyermekeikkel, megelőzve a focizást, a biciklizést, a társasjátékozást és a tévénézést. Az apák szerepe egyre fontosabb a gyereknevelésben, a családok közel 40 százaléka rendszeresen tart apa-fia, vagy apa-lánya napot, a nyári szünetben pedig a családok több mint felénél apa és anya felváltva vigyáz a gyermekekre. Az apák gyereknevelésben betöltött szerepe elismerésének csupán apró és szimbolikus ünnepe ugyan az apák napja, de jelentőségét az is jelzi, hogy a válaszadók 77,4 százaléka már tudja, hogy mikor tartják Magyarországon és közel 55 százalékuk ünnepli is az apák napját. A megkérdezettek 35 százaléka fontosnak tartja az apák szerepének hangsúlyozását, 25% szerint az apák napja egy kedves gesztus, de 34,5% úgy véli, hogy alig ünneplik nálunk ezt az ünnepet és csak 5% tekint rá úgy, mint egy külföldi szokás majmolása, vagy egy újabb pénzköltési lehetőség.

"A június harmadik vasárnapján tartandó apák napja bármennyire is játékosan hangzik, nem ad kiemelkedő lendületet a játék kereskedelemben, azonban amikor foci európa vagy világbajnokság zajlik, akkor 15-20 százalékkal emelkedni szokott az értékesítésünk a Játéksziget üzletekben."- mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője. "Az idő előtt beköszöntő nyár fellendítette a kerti és strand játékok forgalmát; a tavalyi év hasonló időszakához képest 37 százalékkal, a football események pedig a sport kellékek, focikapuk és labdák, Soccer Starz focista figurák, egyéb szurkolói termékek területén jelentett növekedést. Az idei nyár legnagyobb újdonsága az, hogy az alakváltó intelligens gyurmák mellett megjelentek a vizet zselés, nyúlós masszává alakító porok, mint a Gelli Baff, vagy a Slime Baff, ezen kívül a nyár legnagyobb slágerei szerintünk az apró plüssöket és egyéb meglepetés figurákat rejtő Pikmi Pops termékek és a klasszikus vizes játékok, például a vízipisztolyok lesznek " - tette hozzá Borhi János.

Ha sport, akkor foci

Továbbra is a foci a legnépszerűbb és legfiúsabb sport a válaszadó családok szerint, a leglányosabbnak a szülők 70%-a a ritmikus sport gimnasztikát és a tornát, 22 százalékuk pedig a műkorcsolyát és a jégtáncot tartja, a családok 30%-a nem együtt sportol, hanem mindenki külön jár edzésre. A Játéksziget korábbi kutatása világított rá arra, hogy majdnem annyian játszanak számítógépen focis játékot, mint amennyien futballoznak otthon. A felmérésből az is kiderült, hogy fociedzésre a válaszadók 37 százaléka jár. Arra a kérdésre, hogy milyen focihoz kapcsolódó játékkal játszottak valaha, a legtöbben a csocsót emelték ki, amit a számítógépes játékok és a gombfoci követ, majd az asztali rugós foci, végül a mobiltelefonos applikáció zárja a sort a megkérdezettek szerint.

20-30 ezer forintot költenek egy-egy gyermek nyári táboroztatására

Idén mind a fiúk, mind a lányok körében a sport, kaland vagy tánc táborok a legnépszerűbbek. A lányok több mint tíz százaléka tervez kézműves, alkotó táborba menni és közel ugyanennyien mennek napközis táborba is, ezt követik a nyelvi táborok. A lányok kevesebb mint 1%-a vesz részt számítógépes táborban, ugyanakkor a fiúknál ez 4%. A családok közel 20 százaléka 20 és 30 ezer forint között költött nyári táborra, 11% pedig 30- 40 ezer forint között, de tíz százalék alatt van az olyan családok aránya, ahol gyerekenként 50 ezer forintnál drágább tábort választanak, a családok több mint fele 20.000 forint alatt költ nyári táborozásra, 37,1 százalékuk viszont nem választ nyári tábort gyermekének.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Kaspersky Lab | BMW | LEGO | Deloitte | Lidl | Huawei | Vodafone | Nielsen | GDPR | Telekom | FIFA | Kaspersky | EFOTT | E.ON | MOL | Tesco | OTP | ALDI | ABB | Coca-Cola | Suzuki | SPAR | Eurostat | MasterCard