SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Mobil | Erősen kezdte az évet a mobilfizetés Magyarországon


MasterCard: Erősen kezdte az évet a mobilfizetés Magyarországon
2018-06-27 07:38 | LocalTime Budapest PR&Consultancy



Gyorsan nő a bolti mobilfizetések száma Magyarországon a Mastercard legfrissebb adatai szerint.

Az egy évvel korábbi adatokhoz képest idén május végéig a magyar kártyabirtokosok jóval több alkalommal használtak mobiltelefont egyérintéses fizetésre - az új belépőknek köszönhetően a növekedés 2018 elején huszonhatszoros volt. (Mastercard adat: az év első öt hónapjában mért bolti mobilos fizetési műveletek száma 2017 -2018)

"Jól indult az év a mobilfizetés szempontjából, és jók a kilátásaink az év további részére nézve is, hiszen még a nyári fesztiválszezon előtt vagyunk. Az egyetemisták körében végzett kutatásunk (A Mastercard megbízásából a kutatást a Free Association és a MEEX végezte 1507 fő felsőoktatásban tanuló diák megkérdezésével 2017-ben) szerint a felsőoktatásban tanulók több mint 20%-a már használ mobiltárcát, mégpedig elsősorban a nyári fesztiválokon. Így arra számítunk, hogy idén jelentősen nő a mobilfizetés népszerűsége, és egyre magabiztosabban fizetünk majd mobillal az üzletek pénztárainál" - mondta el Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Magyarországon jelenleg öt kereskedelmi bank: a Budapest Bank, a Gránit Bank, a K&H Bank, az MKB Bank és az OTP Bank a mobiltárcái teszik lehetővé az ügyfeleknek, hogy kártya helyett mobiljukat érintsék a terminálhoz.

Előtérben a biztonság a digitális vásárlás minden területén

A Mastercard mindent megtesz annak érdekében, hogy digitális vásárlás minden területén magas szintű biztonságot teremtsen a felhasználók számára. A kártyatársaság ezért vezette be az MDES (Mastercard Digital Enablement Service) technológiát a digitális fizetéseknél, amely biztosítja, hogy a kereskedő terminálja és a Mastercard között a kártyaadatok egy védett információs felhőben "utazzanak", méghozzá tokenizált, azaz kódolt formában.

Miközben a digitális fizetés Magyarországon is egyre népszerűbb és változatlanul biztonságos, a kártyabirtokosok fokozott védelme érdekében lépteti életbe az Európai Unió azt az új szabályozást, amely előírja, hogy digitális fizetéseket csak úgynevezett erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication) után hagyhatja jóvá a szolgáltató. Mindez azt jelenti, hogy a három rendelkezésre álló azonosítás típusból: az ismereten alapuló (pl.: jelszó), a birtokláson alapuló (pl.: token kártya) és a biometrikus azonosításból (pl.: ujjlenyomat) legalább kettőt használni kell a fizetés jóváhagyásánál.

"Ebben a helyzetben a legnagyobb kihívás a számunkra, hogy a fokozott biztonság és többszörös azonosítás ne jelentse a fizetési élmény romlását, ne legyen hosszadalmas és főképp ne vezessen a vásárlás megszakításához. Amellett, hogy biztonságos és gyors, a biometrikus azonosítás, nem igényel további információt vagy speciális eszközt. Ezért a Mastercard a biometrikus azonosítás használatát szorgalmazza" - tette hozzá Eölyüs Endre.

A magyarok nyitottak a biometrikus fizetésre - ezt alátámasztják a fizetéstechnológiai cég korábbi adatai is (A kutatást a Mastercard megbízásából az IPSOS Kutatóintézet készítette 2016 nyarán Magyarországon 1000 banki ügyfél megkérdezésével, a 20-50 éves korcsoportra, nemre, korra és régióra reprezentatívan), mely szerint a magyar válaszadók több mint fele jobban bízik a biometrikus, mint a hagyományos hitelesítési módokban.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




LEGO | FIFA | Vodafone | Nielsen | GDPR | SPAR | Kaspersky | Huawei | BMW | Tesco | EFOTT | MOL | Lidl | MasterCard | Telekom | ABB | Kaspersky Lab | ALDI | Coca-Cola | Suzuki | Deloitte | Eurostat | E.ON | OTP