SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődni...


Oracle: A gyártók Ipar 4.0 projektjeinek még egy nagy lépéssel kell fejlődniük
2018-06-14 15:30 | LWp Kommunikáció



Az Oracle kutatása szerint a gyártók elsősorban belső folyamatokra koncentrálnak az Ipar 4.0 projektek kapcsán, a beszállítókkal, ügyfélekkel összehangolt adatkapcsolatok még hátra vannak.

Az Oracle legújabb kutatása szerint a gyártócégek még nem használják az Ipar 4.0 működési elveit az ügyfelek, beszállítók vagy forgalmazók eléréséhez, inkább a belső folyamatokra koncentrálnak.

Európai és ázsiai iparvállalatok 700 üzleti vezetőjének bevonásával készült kutatás szerint a gyártóknak csak egyharmada használt még Ipar 4.0 technológiát az adatállományok kinyerésére az értékláncból, és csupán 40 százalékuknak van nyílt adatforgalma a beszállítókkal és forgalmazókkal. A megkérdezett vállalatok kevesebb mint felénél állnak rendelkezésre integrált ügyféladatok a döntési folyamatok támogatásához, és csupán 45 százalékuknál vannak integrált beszállítói és forgalmazói adatok.

Noha a gyártók többsége már beruházott különféle Ipar 4.0 programokba, üzleti modelljét csupán 17 százalékuk változtatta meg ennek eredményeként, és csak a gyártók negyede nyert nagyobb rálátást ügyfeleik vásárlói szokásaira, illetve termékei felhasználására. Emellett a gyártók alig több mint fele hasznosítja a rendelkezésére álló ügyféladatokat új termékek kidolgozásához és gyártásához.

Az Oracle kutatása mindemellett biztató kezdeti eredményeket mutat azoknál a gyártóvállalatoknál, amelyek valamilyen digitális folyamatot alakítottak ki a szervezetükön belül: az adatokat integráló szervezetek 82 százalékának származott előnye ennek köszönhetően.

"Nagyon jó látni, hogy a gyártók élvezik már bizonyos előnyeit Ipar 4.0 projekteknek, de még messze van az a pont, amikor ezek a beruházások valóban lényegi, iparágat megváltoztató hatásokat fognak kiváltani. A belső korlátok eltávolítása, folyamatok összekapcsolása jó kezdet, de a digitális átalakulást az fogja jelenteni, ha a teljes külső és belső értékláncot össze tudják kapcsolni, integrálva beszállítókat és disztribútorokat, valamint hasznosítva az ügyfelektől, sőt, szenzoroktól származó adatokat is" - mondta John Barcus, az Oracle Manufacturing Industries alelnöke.

A kutatás azt is kimutatta, hogy az európai gyártók Ipar 4.0-ból származó nyereségei egy szinten állnak a kínai gyártókéval, akiknek csupán 34 százaléka használt végfelhasználói, illetve vásárlói adatokat a döntéshozói folyamataiban - ami jóval kevesebb a globális átlag 43 százaléknál. Ugyanakkor 53 százalékuk állította, hogy ezen a területen szükséges fejlesztéseket bevezetniük - ezt globális szinten csak a vállalatok 43 százaléka állította.

A gyártók a jövőbeni Ipar 4.0 bevezetésekkel kapcsolatban az ügyfélkezelési folyamatokat jelölték meg legfontosabbnak, amely területen 3 éven belül mindenképp változásokat kell eszközölniük. A válaszadók fele az adatállományok áthelyezésére koncentrál majd, 47 százalékuk pedig elismerte, hogy sokkal nyitottabb adatforgalmat kéne kialakítania a beszállítók és forgalmazókkal való együttműködésben.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




MasterCard | MOL | ABB | Deloitte | Eurostat | BMW | E.ON | LEGO | Lidl | Kaspersky Lab | Kaspersky | Tesco | GDPR | Nielsen | FIFA | Huawei | Vodafone | EFOTT | Coca-Cola | ALDI | Telekom | Suzuki | OTP | SPAR