SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Ingatlan | Csökkent az első lakásvásárlók száma


Duna House: Csökkent az első lakásvásárlók száma
2018-06-06 09:03 |



Az első lakásukat szándékozni vásárló fiatalok nehezen tartják a lépést az ingatlanpiaci fellendüléssel.

Az elmúlt 6 évben szinte folyamatosan csökkent a lakásvásárlók között az első otthonukat vásárlók aránya, amely jelenleg 20% körül mozog. A fiatalok jellemzően a kisebb alapterületű, modern lakásokat keresik, így az újépítésű lakások folyamatos megjelenése javíthat ezen az arányon, amelyen az állam lakástámogatási kezdeményezései is erősíthetnek.

A Duna House az MNB Lakáspiaci jelentésének adatait is felhasználva elemezte az első lakásvásárlói és befektetői réteg változását az elmúlt időszakban. Ez a két szegmens változott ugyanis a legnagyobb mértékben. Míg a az első lakásvásárlók hat évvel ezelőtti 35%-os aránya 2015-től 20 és 25% közé csökkent, addig a befektetési célú vásárlás fordított arányban, 20%-os legalacsonyabb részarányról 40%-ig emelkedett.

"Az első lakásvásárlók mindig fontos szerepet töltenek be az ingatlanpiac keresleti oldalán. Jellemzően a 40-60 négyzetméter közötti lakásokat keresik, idén áprilisban Budapesten átlagosan 24 millió forintot költöttek ingatlanvásárlásuk során. A 2020-ig biztosan tartó újépítésű projektek növekvő számával az első lakásvásárlók aránya is emelkedhet." - nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője. "A befektetési céllal vásárlók aránya az elmúlt 3 évben már fixen 40% körüli értéken mozgott, ők jellemzően a jól kiadható szintén nem túl nagy lakásokat keresik a piacon, amelyekért a múlt hónapban már áltagosan több mint 30 millió forintot fizettek."







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




OTP | Nielsen | GDPR | LEGO | TVE | Kaspersky Lab | BMW | MasterCard | SPAR | Kaspersky | Tesco | EFOTT | Huawei | ALDI | E.ON | Vodafone | Coca-Cola | Suzuki | Telekom | Deloitte | Lidl | ABB | FIFA | MOL