SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | Tízből hat magyar a szelektív hulladékgyűjtés pártján


Nielsen: Tízből hat magyar a szelektív hulladékgyűjtés pártján
2018-06-05 09:32 |



A víz- és energiatakarékosság, valamint a szelektív hulladékgyűjtés a legfontosabb szerintünk.

Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és - bevallása szerint - a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből. Legfontosabb környezetvédelemmel kapcsolatos tennivalónak a víz- és energiatakarékosságot, illetve a szelektív hulladékgyűjtést tekintik a magyarok.

A környezetvédelemmel kapcsolatos kérdések és aggodalmak tekintetében a magyarok első helyen a víztakarékosságot említik, a felmérésben résztvevők egyötödénél végzett ez az első helyen. Leginkább a 40+-os korosztályt és a Budapesten, valamint a főváros közelében élő lakosokat izgatja a kérdés. Emellett fontosnak találjuk az energiatakarékosságot és a szelektív hulladékgyűjtést is, de a megújuló energiaforrások használatát és a tudatos élelmiszer-felhasználást is a környezetvédelem felé tett aktív lépésnek tekintik a magyar fogyasztók.

A környezettudatos magatartásformák mindinkább megjelennek a fogyasztói attitűdökben: Európában a fogyasztók közel fele lenne hajlandó vásárlási-fogyasztási szokásain változtatni bolygónk védelme érdekében. Ez Magyarországon is konkrét tettekben és lépésekben képeződik le:
A választott márka fenntarthatósággal kapcsolatos tudatossága a válaszadók mintegy 40 százalékánál befolyásoló tényező, emellett bevásárláskor a magyarok közel fele visz magával bevásárlótáskát. Közel egyötödük pedig a szövet és papír táskákra voksol, így csökkentve a műanyag hordtasakok okozta környezeti terhelést.

A harmadik helyen emlegetett szelektív hulladékgyűjtésnél ugyanakkor árnyaltabb a kép, ha a valódi tetteket nézzük: a megkérdezettek mindössze alig 40 százaléka váltja vissza legalább alkalmilag az üres üvegeket, és több mint fele szinte soha nem viszi vissza. A fáradt olaj begyűjtése és leadása gyakorlatilag teljesen idegen a magyar fogyasztóknak, százból mindössze tizennégy fő gondoskodik róla, hogy a fáradt olajtól a megfelelő módon váljon meg.

"Bolygónk állapota és a környezetvédelem globálisan is izgatja a fogyasztókat, a Föld lakosságának négyötöde kifejezetten aggódik a víz- és légszennyezettség mértéke miatt" - mondta Groszmann Diána, a Nielsen szenior piackutatási tanácsadója. "Egyik globális felmérésünk szerint a vízhiány miatt tízből heten aggódnak, de az élelmiszerek csomagolásából keletkező hulladék és kidobott élelmiszer is legalább ennyire nyugtalanító."

A csomagolás okozta környezeti ártalmak enyhítése érdekében az európai lakosság több mint fele választaná egy adott termék esetében a környezetkímélőbb csomagolást. Közel ugyanennyien a dizájnnal kapcsolatban is hajlandóak kompromisszumot kötni. Kevésbé rugalmasak a fogyasztók azonban, ha a választott termék ízéről és állagáról kellene lemondani, erre százból tizenpáran lennének hajlandóak.











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Vodafone | Suzuki | ALDI | SPAR | MasterCard | Kaspersky Lab | MOL | EFOTT | Telekom | BMW | OTP | Deloitte | Huawei | GDPR | Kaspersky | ABB | Eurostat | FIFA | E.ON | Tesco | Nielsen | Coca-Cola | Lidl | LEGO