SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Design | 15 éves a Design Hét Budapest


Design Hét: 15 éves a Design Hét Budapest
2018-05-31 17:10 | BUZZWORD strategies



Idén októberben az évforduló tiszteletére a megszokottól eltérően nem 10, hanem 15 napon keresztül várja majd az érdeklődő nagyközönséget a Design Hét Budapest, Magyarország legnagyobb designeseménye.

A rendezvénysorozat szlogenje idén Mission: Design. A Design Hét Budapest rendezvényeinek a kezdetektől nyilvánvaló a küldetése. A folyamatos szemléletformálás, a tudásmegosztás igénye, az újabb és újabb szakterületek, témafelvetések, alkotók, vállalkozások programsorozatba való bekapcsolása, a szakemberek és vállalkozások közötti együttműködések kialakításának, illetve a designvállalkozások piacra lépésének elősegítése és versenyképességük fokozása, valamint a legfrissebb eredmények közismertté tétele mind annak a küldetésnek részei, melynek célja egy erős és fenntarthatóan működő design-ökoszisztéma kialakítása Magyarországon. Az elmúlt évek designer-kollaborációinak megsokasodása, az egyre népszerűbbé váló közösségi programok, a különböző szakterületek közötti, egyre intenzívebbé váló kapcsolatok azt jelzik, hogy az összefogás igénye, a közös célért való aktív tenni akarás a hazai designszcéna szereplői számára is kiemelt fontosságúvá vált az utóbbi időszakban. Mint Osvárt Judit, a Design Hét Budapest kurátora elmondta: "Célunk a hazai design-ökoszisztéma további erősítése, valamint a szemléletformálás - szeretnénk minél több vállalkozás számára egyértelművé tenni, hogy a design alkalmazása valamennyi iparágban növeli a versenyképességet, így célszerű már a termék vagy szolgáltatás fejlesztésének korai szakaszában szakképzett designert bevonni a tervezési folyamatba."

A rendezvény idei Díszvendég országa Németország. A világ egyik vezető design-nagyhatalma hazánk egyik legfontosabb kereskedelmi partnere - mely tény egyértelműen jelzi az együttműködések szerepének fontosságát a gazdasági kapcsolatok fellendítésében. Az innováció, tehetséggondozás és oktatás terén a világon évtizedek óta meghatározó szerepet játszó Németországban a kreatívipar a GDP mintegy 3,1%-át biztosítja, az ipari formatervezés, divat, bútortervezés, világítás- és járműtervezés területén meghatározó szerepet játszik a világban. A Díszvendég ország programjainak szervezésében a Design Hét Budapest partnere Németország Budapesti Nagykövetsége és a budapesti Goethe Intézet.

2018-ban is a Design Hét Budapest keretei között kerül átadásra a Magyar Formatervezési Díj, valamint a fennállásának idén 10. évfordulóját ünneplő Design Management Díj. A 15 napos rendezvény során a fentieken túl idén is rendkívül széles skálán mozognak majd a programok: a Nyitott Stúdiók program keretében lehetőség nyílik a tervezői műhelyekbe való bepillantásra, lesznek sztárdesigner előadások, termék- és divatbemutatók, kiállítások, Design Túrák, workshopok, kerekasztal-beszélgetések és számos más esemény. A korábbi évekhez hasonlóan több vidéki város is kapcsolódik a Design Hét Budapest rendezvénysorozathoz. Az idén 5. alkalommal megrendezésre kerülő Design Hét Sopron, a több tucat eseményt felvonultató Design Hét Pécs és a fesztiválhoz tavaly csatlakozott Design Hét Győr idén is várja az érdeklődőket, így idén országszerte mintegy 250 program közül válogathatnak majd az érdeklődők.

Új elem a programsorozatban az OTTHONDesign szakkiállítással való stratégiai kollaboráció. A Hungexpo Zrt.-vel létrejött együttműködés keretében a Design Hét Budapest az OTTHONDesign szakkiállítás szervezőivel karöltve egy olyan új projekt létrehozásában működött aktívan közre, mely elsősorban a hazai designerek önálló bemutatkozását, népszerűsítését, piacra lépését és piacszerzését hivatott elősegíteni. Az új programelem Pure Design néven debütált a 2018 áprilisában megszervezett Construma Építőipari Szakkiállítással egyidőben, az OTTHONDesign szakkiállításon. Az együttműködés következő, kibővített és új elemekkel gazdagodó állomása az október 12-14. között megrendezésre kerülő OTTHONDesign Ősz rendezvény lesz.

A Design Hét Budapest gondozásában, az OTTHONDesign kiállításra időzítve, idén tavasszal is megjelent a Budapest Design Map, mely évek óta a hazánkba látogató külföldiek, valamint a design iránt érdeklődő, hazai nagyközönség kedvence. A 150 budapesti designvállalkozást egyetlen térképen összefoglaló kiadvány a főváros mintegy 200 pontján kerül ingyenesen terjesztésre, emellett pedig Google Maps layer változata is elérhető. (A Budapest Design Map terjesztési pontjairól részletes, naprakész információ a Design Hét Budapest Facebook-oldalán található.)

A Design Hét Budapest rendezvénysorozat szervezői idén is várják a rendezvénysorozathoz önálló programmal csatlakozni kívánó partnerek jelentkezését - a részvételi feltételek már elérhetőek a Design Hét Budapest honlapján.

A Design Hét Budapest védnöke és finanszírozója a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, szervezője a Magyar Formatervezési Tanács.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Eurostat | GDPR | ABB | FIFA | ALDI | Coca-Cola | E.ON | Lidl | Deloitte | MOL | Huawei | SPAR | BMW | Tesco | MasterCard | EFOTT | Nielsen | LEGO | Kaspersky | Telekom | OTP | Vodafone | Suzuki | Kaspersky Lab