SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | A magyarok felének az okostelefon segít megtalálni az igazit


Huawei: A magyarok felének az okostelefon segít megtalálni az igazit
2018-02-13 16:22 | Pressinform



A magyarok több mint fele fontos eszköznek tartja az udvarlás során az okostelefont, 62 százalékuk szerint pedig a párkapcsolat építésében is jelentős szerepe van a mobilunknak.

Ez derül ki a Huawei és az Ipsos 12 európai országban - köztük Magyarországon - végzett kutatásából. A felmérés szerint a magyarok negyede használja flörtölésre az okostelefonját, amely azonban olykor veszekedés forrása is lehet: a válaszadók 42 százaléka vitatkozott már a párjával azért, mert az túl sokat használta a mobilját. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok túlnyomó többsége őszinte a szerelmével: mindössze a megkérdezettek 11 százalékának van olyan tartalom a mobilján, amelyet soha nem mutatna meg a párjának.

A Huawei 12 európai országban több mint hatezer felhasználó - köztük 501 magyar okostelefon tulajdonos - bevonásával 2018 januárjában végzett kutatásában többek közt arra kereste a választ, hogy az okostelefon-használat hogyan hat a felhasználók társas kapcsolataira.

Randizni sem megyünk a mobilunk nélkül

A felmérés szerint a telefonunk szinte minden fontos pillanatban velünk van, legyen szó a munkahelyünkről, családi ebédről, mozizásról, randiról vagy éppen egy házibuliról: a magyarok 48 százaléka randizás közben is szereti a közelben tudni a készülékét, kétharmaduk pedig a baráti összejövetelek során is az asztalon maga mellett, vagy a zsebében tartja a telefonját. A válaszadók közel harmada, ha moziban ül, és üzenetet kap, még a film vége előtt elolvassa, és mindössze a magyarok 3 százaléka hagyja otthon a telefonját, ha randevúzik.

Az zavar minket, ha más nyomkodja

Ennek ellenére a megkérdezettek túlnyomó többségét társas együttléteik során idegesíti, ha valaki inkább az okoskütyüjével foglalkozik: a magyarok 72 százalékát zavarja, ha a beszélgetés közben a másik fél az üzeneteit ellenőrzi, 58 százalékukat pedig az is, ha egy telefonhívás miatt szakítják meg velük a társalgást.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók 42 százalékának volt már párkapcsolati vitája az okostelefon túlzott használata miatt, sokan viszont azt nem viselik el, ha a párjuk hosszabb ideig nem elérhető: a magyarok 38 százaléka veszekedett már azért a kedvesével, mert az nem reagált a hívására vagy az üzenetére.

Bizalom. Játék?

Vannak olyan dolgok is bőven a telefonunkban, amibe nem szívesen engedünk betekintést még a hozzánk legközelebb állók számára sem: a megkérdezettek 11 százalékának van olyan dolog a telefonján, amit soha nem mutatna meg a házastársának, szerelmének, 35 százalék pedig nem venné jó néven, ha a telefonjában rejtegetett "titkai" a szülei, illetve a családtagjai tudomására jutnának.

#Love

A kutatásban résztvevők közel kétharmada ugyanakkor kifejezetten fontosnak tartja a párkapcsolat építésében az okostelefont, a magyarok 51 százaléka szerint pedig az udvarlás során is jelentős szerepe van a mobilunknak. A válaszadók közel 40 százaléka úgy véli, ha a telefonunkon próbálkozunk, az egyenesen megkönnyíti a párkeresést - 15 százalékuk konkrétan használta is párkeresésre az elmúlt évben az okostelefonját -, 10 százalékuk pedig különféle randi alkalmazásokat is használ ebből a célból. A magyarok 43 százaléka szerint pedig a meglévő románc életben tartásában is jelentős szerepe van az okoskütyünknek. Azzal a megkérdezettek háromnegyede egyetértett, hogy egy távkapcsolat fenntartásában nélkülözhetetlen az okostelefon.
A magyarok több mint negyede a flörtölésben is számít a készülékére, ami egyébként elmarad az európai átlagtól (39 százalék).

Van egy dolog, amiben még a szerelemnél is fontosabbnak tartjuk a telefont: a válaszadók 81 százaléka szerint a mobil a barátságok ápolása szempontjából elengedhetetlen.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Kaspersky Lab | MOL | E.On | BDO | Tesco | NAV | SPAR | Volkswagen | Continental | Lidl | ingatlan | Wizz Air | Lufthansa | GVH | Telenor | BMW | Huawei | ABB | LG | METRO | Románia | Bosch | Telekom | Suzuki