SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Hirdető/márka | Nyereséges a Herendi Porcelánmanufaktúra


MTI: Nyereséges a Herendi Porcelánmanufaktúra
2018-02-12 18:09 |



A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. közel 300 millió forintos adózás előtti nyereséggel zárta a tavalyi évet.

A társaság összes bevétele 2017-ben az előző évhez hasonlóan alakult, meghaladta a 4,7 milliárd forintot - tájékoztatta az MTI-t a cég vezérigazgatója.

Simon Attila elmondta, hogy a társaság tavaly 6,5 százalékkal növelte magyarországi árbevételét az előző évhez képest. A manufaktúra a 2018-ra áthúzódó beruházásokkal együtt 600 millió forintot meghaladó beruházást hajtott végre 2017-ben.

Az idei év egyik legnagyobb beruházása a cég termékeit felvonultató, Budapest belvárosában megépülő 500 négyzetméteres Herendi Porcelán Palota lesz - mondta a vezérigazgató.

Hozzátette: a manufaktúra gazdasági, pénzügyi működése stabil, külső finanszírozási igénye nem volt, hitel nélkül, saját megtermelt forrásokból tudta finanszírozni működését és beruházásait tavaly.

Simon Attila elmondta azt is, hogy a 750 munkavállalónak és beszállítónak megélhetést nyújtó manufaktúra az elmúlt évben 15 százalékos bérfejlesztést hajtott végre, ez mintegy kétszerese az egy évvel korábbinak. Háromszáz millió forinttal több bért fizettek ki a dolgozóknak tavaly, mint amennyit az üzleti terv megfogalmazott, 2011 óta pedig összesen 44 százalékkal emelkedtek a bérek. Hozzáfűzte, hogy a 2017-ben indított munkahelyei jólét program keretében egészségügyi szűrőprogramokon, családi napon vehettek részt a munkavállalók.

A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a világ legnagyobb, kézműves módon porcelánt előállító manufaktúrájának exportpiaca 60 országra terjed ki. A Herendi Porcelánmanufaktúra 16 ezer fehér formával és 4 ezer festett mintával rendelkezik, összesen mintegy 64 millió különböző terméket állít elő, és évente mintegy 300 új terméket fejleszt ki.

A szakmai utánpótlást a saját fenntartású szakiskola biztosítja, amely három szakmában három évfolyamon adja át a porcelángyártási elméleti és gyakorlati szakismereteket összesen 29 tanulónak.

A világ egyik legnagyobb nemzetközi vásárán, a pénteken nyíló Frankfurti Ambiente Szakvásáron a manufaktúra 32 új porcelánforma 211 különböző variációjával fog megjelenni - közölte a vezérigazgató.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Mol | Lidl | IKEA | Kaspersky Lab | E.ON | Tesco | UniCredit | Mapei | ALDI | Huawei | Oracle | Mastercard | MÁV | GDN | Telekom | FIFA | ingatlan | Scania | EFOTT | Coca-Cola | Sziget | BMW | GVH | Nielsen