SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kereskedelem | Terjed az okostelefonok használata


Mall.hu: Terjed az okostelefonok használata
2018-01-30 13:32 | Indigo Communications Kft.



Magyarországon a női vásárlók, az okostelefon-használat terjedése és a mosogatógép-tabletta az élen.

A cseh tulajdonú Mall Group - a nálunk is közismert Mall.hu webáruház mögött álló cégcsoport - internetes kiskereskedelmi szolgáltatásával hazánkon és anyaországán, Csehországon kívül többek között Lengyelországban, Horvátországban, Szlovákiában és Szlovéniában is jelen van a régióban, s tavaly év végén mind a hat említett országban megszervezte a Black Friday vásárlási akciót.

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz eladási darabszám szerinti top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban.
 
  • A lengyeleknél márkás kávédarálóból vásároltak a legtöbbet, második helyen a pelenka, harmadikon egy középkategóriás macskaeledel végzett.
  • A szlovénoknál egy 150 ml-es hajpakolás volt a legnépszerűbb, azt követte egy 12 voltos autóizzó, a harmadik legnépszerűbb pedig egy kapucsínó kávékapszula volt.
  • A csehek ablaktisztítóból, csavarhúzókészletből és mosogatószivacsból vásároltak a Mall.cz webáruházban a legtöbbet.
  • Horvátországban a 2017-es Black Friday során csuklós vérnyomásmérőből vásároltak a leginkább, második helyen tejeskávé kapszula, a harmadikon pedig szerszámkészlet végzett.
  • Magyarországon ugyanebben az időszakban a webáruházas vásárlás dobogójának első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként - sokak számára meglepő fordulatként - beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán a Catan telepesei társasjátékot találhatjuk.


A regionális összesítő statisztikából egyúttal kiderül, hogy 2016-ról 2017-re jelentősen változott a vásárlók által tájékozódásra használt platformok aránya.
 
  • 2017-ben a legnagyobb arányú okostelefon-használat (a látogatók 57,1%-a) Horvátországban tapasztalható, második helyezett Szlovákia 45,7%-kal, harmadik pedig Szlovénia 42,7%-kal.
  • A Mall Group 2017-es statisztikája szerint legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására: míg 2016-ban csupán a magyar vásárlók 29,2%-a, addig 2017-ben már a 40,8%-uk látogatta okostelefonról a Mall.hu webáruházat a Black Friday napján, ami egy év alatt csaknem 40%-os növekedést jelent.


Figyelemre méltó adatokat nyújt az országok közötti összehasonlítás a Mall Group webáruházak vásárlóinak/látogatóinak nemi és életkori összetétele terén is.
 
  • A legnagyobb arányban (48,4%-ban) Magyarországon érdeklődnek és vásárolnak a hölgyek a webáruházakban, míg Szlovákiában ez az arány csak 41, Lengyelországban pedig 43%.
  • Az aktív és az online kereskedelmi szolgáltatásokra nyitottabb, 25-34 éves korosztály Szlovákiában a webáruházak látogatóinak csaknem 40%-át adja, Szlovéniában, Csehországban és hazánkban viszont csak a 32%-át.
  • A 35-44 év közöttiek a webáruházakban legaktívabbak Szlovéniában, ott ők teszik ki a látogatók 37,3%-át, a legpasszívabbak Csehországban, 25,6%-kal, míg Magyarországon ez a korcsoport a Mall.hu látogatóinak 31,8%-át tette ki a 2017-es Black Friday során.
  • Kiemelésre érdemes még, hogy a nyugdíjas korosztály (65 év felettiek) Szlovákiában a látogatók 2%-át adta, míg Csehországban a nyugdíjasok jóval aktívabbak ezen a téren, hiszen 2017 végén ők tették ki a Mall.cz látogatóinak 5,27%-át. A magyar nyugdíjasok ugyanebben az időszakban a Mall.hu látogatóinak 3,71%-át adták, vagyis elmondható, hogy hazánkban ez a generáció nyitott az új vásárlási módokra.


A Mall Group egyébként a 2017-es Black Friday során átlépte az akció üzletfejlesztésénél célkitűzésként megjelölt 1 milliárd cseh koronás árbevételt, ami 11 milliárd forint feletti forgalmat jelent az akció során. A gondos tervezésnek köszönhetően a kiszállítások során sem léptek fel akadályok, ami a vásárlói elégedettségi mutatók pozitív változásában is megmutatkozott.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!