SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | A gyenge jelszóvédelem a gamereknek veszedelem


Kaspersky Lab: A gyenge jelszóvédelem a gamereknek veszedelem
2018-01-30 09:36 | Factory Communications



Az online játékok gyártása és üzemeltetése viszonylag rövid idő alatt rendkívül jövedelmező iparággá vált, olyannyira, hogy több online regisztráció van, mint valaha.

A Kaspersky Lab legfrissebb kutatása szerint az emberek 53%-a játszik rendszeresen, ugyanez az arány picit nő a fiatalabb korcsoportban, 25-34 évesek 64%-a, míg a 16-24 évesek 67%-a. Ugyanakkor ez hasonlóan jövedelmező pénzforrás a bűnözőknek, hiszen a feltört fiókokat könnyedén értékesíthetik a feketepiacon. A kiberfenyegetések ellenére az online játékosok rendszeresen sebezhetővé teszik a fiókjaikat, az elmentett játékmeneteiket, a személyes adataikat - potenciálisan akár pénzt is.

A globális játékközösségek, amelyek online platformjai például a Steam, PlayStation Network és Xbox Live, felhasználóinak száma a legújabb becslések szerint 2,2 milliárd és 2,6 milliárd között van és folyamatosan nő. Ezzel az iparág egyértelmű célpontja a számítógépes bűnözőknek, akik megakadályozzák az online műveleteket azért, hogy hozzáférjenek olyan értékes adatokhoz, mint a jelszavak és bankkártya adatok. Az Xbox és a PlayStation online felületei elleni támadások ezt sajnos már bizonyították is.

Mivel az embereknek több mint a fele játszik online rendszeresen, ezért a kiberbűnözőknek nincs nehéz dolga, hatalmas mennyiségű lehetséges célpont közül válogathatnak. A játékok hozzánőnek a gamerek mindennapjaikhoz, sokszor éjszakákat áldoznak fel, időt és pénzt sem kímélve, hogy szinteket lépjenek a játékban, így komoly érzelmi törést jelenthet egy felhasználó fiók feltörése és a játékmenet elvesztése.

Azok között, akik online fiókjaik ellen sikeresen elkövettek kibertámadást, 16% jelezte, hogy játékfiókjuk volt a célpont, a férfi felhasználóknál ez 21%. Mivel a felhasználók 55%-a nem tudta gyorsan visszaállítani játékadatainak részleteit, az adatvesztés komoly szorongással is párosult.

Ezek a fiókok kiemelten fontosak a tulajdonosaik számára. Manapság már nemcsak otthoni tevékenység, hanem sok ember számára abszolút a mindennapjainak része, amit az is jelez, hogy háromból egy játékos majdnem minden nap az okostelefonján keresztül is játszik. Annak ellenére, hogy a készülékek többsége nem biztonságos, az emberek közel negyede (23%) használ nyilvános wifi hálózatot játék közben és 56% bevallottan semmilyen biztonsági megoldást nem használ nyilvános hálózaton, ami drasztikusan növeli a kockázatot.

Ezenkívül, mivel számos online profil össze van kapcsolva, az áldozatok egy fiók meghekkelésével további fiókok hozzáférését is elveszíthetik, például az emailek és a közösségi média profilok fiókjaihoz, amelyek rendkívül sok szempont szerint fontosak a felhasználóknak. Ugyan egy fiókfeltörés mindenkinek kellemetlen, de a profi játékosok komoly bevételi forrásaiktól is eleshetnek.

"Az interneten elérhető személyes információk kincsesbányák a számtógépes bűnözőknek, manapság számtalan lehetőségük van a visszaélésre és könnyedén értékesíthetik adatainkat a feketepiacon. Az online játékosok - legyenek amatőrök vagy profik - jogosan aggódnak amiatt, hogy feltörhetik fiókjaikat. Ez egy olyan probléma, amivel mindennap találkozhatnak azok a felhasználók, akik nem gondoskodnak megfelelő védelemről. Néhány óvintézkedéssel megelőzhetőek ezek a gondok, például egy erős jelszó és egy eredményes számítástechnikai biztonsági program használatával. Így nemcsak a fiókjaikat védhetik, hanem a játékokat, játékmeneteket, és a személyes adataikat is." - magyarázta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részleg vezetője.




kaspersky.png (242.53 kB)






TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




MÁV | Lidl | BMW | Nielsen | GDN | Tesco | Sziget | Coca-Cola | Scania | FIFA | Telekom | GVH | Huawei | Kaspersky Lab | ALDI | IKEA | Mastercard | Oracle | UniCredit | E.ON | EFOTT | Mapei | ingatlan | Mol