SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Digitalizáció | Jól áll a hazai digitális reklámipar


IAB Magyarország: Jól áll a hazai digitális reklámipar
2018-01-05 10:03 |



IAB NORI: 9,4%-os növekedést ért el a hazai digitális reklámipar 2017 Q3-ban.

2017 végére lett végleges az IAB Hungary negyedéves digitális reklámbevételi
adatsora (NORI), mely 24 médiatulajdonos, saleshouse tagjának bevallásása alapján
9,4%-os növekedést mért 2016 azonos időszakához viszonyítva. Az eredmények több
mint 300 weboldal értékesítési számait összesítik.

Az IAB NORI 2017 Q3 riportjának összesített adata három nagy hirdetési termékből áll
össze, amelyek egyenként is jelentős elmozdulásokat mutatnak:
 
  • A display hirdetések tovább bővültek és 2016 Q3-hoz képest 8%-os növekedést

értek el. A moderáltabb növekedés a harmadik negyedév szokásosan magas
bázisában kereshető;
 
  • A mobilfelületek bevételnövekedése nem állt meg, az előző két negyedévhez képest

ugyan kisebb mértékben, de még így kimagasló, 34%-os emelkedést értek el.
 
  • Az email eszközök kihasználtsága csökken, immár negyedévek óta esik vissza, így

volt ez 2017 harmadik negyedévében, amikor 30% csökkenést mutattak,
ugyanakkor ez a terület már korábban is a három mért kategória közül a legkisebb
volt.

Érdemes ezeket az adatokat egy kis időbeli kontextusba helyezni! Amióta a NORI adatokat közöl, minden évben az egyik legerősebb időszak volt a harmadik negyedév, éppen ezért tanulságos megnézni ennek a bővülését évről évre.

Megállapítható, hogy az egyre magasabb bázis mellett is a 2017 évi növekedés az egyik legerősebb volt, így továbbra is növekvő piacon dolgoznak a digitális média szereplői.

2010 óta minden negyedévben elkészíti az IAB Hungary a hazai digitális hirdetési piac
legfontosabb mutatóját, a NORI bevallást. A PwC közreműködésével készülő riport egyik
legfontosabb jellemzője, hogy minden időszakban azoknak a cégeknek az adatait veszi
figyelembe, akik azonos bázis mellett az előző évre is biztosítottak adatszolgáltatást.

Éppen ezért az így megszülető eredmények rendkívül értékesek, hiszen valóban azonos termékek, szolgáltatások hirdetési bevételeit mutatják - ezzel pedig az elmozdulás mértéke is jól tükrözi a hazai piac változásait.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




ingatlan | Huawei | UPC | Wizz Air | Lufthansa | Telekom | Kaspersky Lab | MINI | NMHH | BDO | SPAR | Telenor | ABB | BMW | Tesco | E.On | K&H | Románia | ESET | GVH | MOL | LG | FHB | eNet