SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | 20 éves lett a Freemail


New Wave Media Group: 20 éves lett a Freemail
2017-10-11 09:13 |



20 év, közel 3 millió felhasználó, napi 15 milliós levélforgalom - ezek a számok határozták meg az október 2-án születésnapját ünneplő Freemailt.

Már több mint két évtized telt el azóta, hogy betárcsázós internettel igyekeztünk körbejárni a világot, és az e-mail technológia betörésével élénkebb kapcsolatba léphettünk távolabbi, akár külföldön élő ismerőseinkkel is, de munkánk során is csökkenthettük a reakcióidőt. Az internet adta lehetőségek tökéletes melegágyat biztosítottak az elektronikus levelezés elindulásának, miközben a tevékenység maga is fontos szerepet játszott az internet megismerésében és elterjedésében. A legismertebb hazai levelezőrendszer pontosan 20 éve áll szolgálatban, hogy felületet biztosítson az egyszerű és gyors levélküldéshez.
 
  • 1997 tavaszán fogalmazódott meg a gondolat, hogy kellene csinálni egy magyar nyelvű, gyors és megbízható levelezőrendszert. Nyárra az ötlet odáig fejlődött, hogy három programozó nekiállt, és három hónap alatt meg is valósította a terveket. Így indult a Freemail. Kezdetben még csak kis számokkal működött a szolgáltatás, gondolok itt 2 MB-os postafiókméretre és 50 kbyte-os levelekre, de hamar bővíteni kellett mindent, hiszen pár év alatt elértük az egymilliós felhasználószámot. A fejlesztésekkel a mai napig nem álltunk le, hol kisebb, hol látványosabb újításokat eszközölünk, miközben a tárhely-kapacitásra is folyamatosan ügyelünk. Alig egy éve kezdtük el átköltöztetni a felhasználókat a legújabb Freemail felületre, amely modernebb, gyorsabb, egyben biztonságos és megbízható, ám ugyanolyan felhasználóbarát, mint amilyennek eddig is ismerték a Freemailesek - mondta el Fernezelyi Márton, a Freemailt megalkotó csapat vezetője.


A kezdetben kék-fehér kiskockás mintázatban pompázó felület 2000-ben vált elérhetővé a fekete-fehér mobiltelefonokon is - ne feledjük, ekkor még WAP-ozás volt, 4G helyett pedig GPRS, és okostelefonokról sem hallottunk akkoriban még. A következő évek fejlesztéseinek egyik mérföldköve a spam szűrő bevezetése volt, majd amikor lehetővé vált az egyszerre több fiókba történő belépés. Emellett megérkezett az akkor igen újszerű szolgáltatás, amely SMS-ben jelzett új levél érkezésekor a felhasználónak. Időközben elindult az automatikus levélmentés funkciója, aztán 2009-ben mobilbarát lett a honlap, amely még több regisztrálót eredményezett. Egy évvel később az akadálymentesítés is megtörtént a gyengénlátók igényeit és lehetőségeit figyelembe véve, és elindultak olyan kényelmi funkciók, mint például a beérkező levelek automatikus mappákba rendezése. Az elmúlt pár év legfőképpen a folyamatos modernizáció jegyében telt, amely tovább szorgalmazta, hogy külföldi társai helyett a magyar terméket válasszák az e-mailezők (2014-ben még ezt a főcímet olvashatjuk egy jelentős közéleti lapban: "A Freemail még mindig népszerűbb, mint a Gmail".)







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!