SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Járműipar | Fordulat a használtautó piacon


Totalcar-JóAutók.hu: Fordulat a használtautó piacon
2017-09-07 07:19 | Good Option



Egyre tudatosabban választanak használt autót a magyarok egy friss felmérés szerint.

Fontos a megbízhatóság és a praktikum a hazai használtautó-vásárlóknak - derült ki a Totalcar és a JóAutók.hu közös felméréséből, ami arra is rámutat, hogy a kérdőívet kitöltők 67 százaléka leginkább az autó szervizelőéletére és jelenlegi állapotára fókuszál vásárláskor. Ez jelentős előrelépés a korábbiakhoz képest - állítják a JóAutók szakértői, akik szerint bár változó az emberek tudatossága és szakmai ismerete ezen a területen, azért mégis érezhetően növekszik az igény az ellenőrzött forrásból származó, dokumentált autók iránt.

Használtautó vásárlási szokások

Az idén nyáron, a felnőtt hazai lakosságot (17-75 évesek) reprezentáló, 16 278 ember online megkérdezésével készült Totalcar - JóAutók felmérés célja az volt, hogy kiderítse, a magyarok milyen használt autót keresnek, és milyen szempontok alapján. Az eredmények arról tanúskodnak, hogy ma már sokkal inkább tudatosabban keresik és választják ki a számukra legmegfelelőbb gépkocsit. Ezt támasztják alá az arra a kérdésre adott visszajelzések is, amelyben arra keresték a választ, hogy az emberek mi alapján döntenek az elérhető márkák és modellek között. A kitöltők 59 százaléka a megbízhatóságot és a praktikumot jelölte meg legfontosabb szempontként. A kevésbé tudatos, emocionális döntést sejtető "imidzs, presztízs" válaszlehetőséget csupán 16 százalék választotta, míg mindössze 6 százalék tartotta a legfontosabb döntési szempontnak a kinézett márka/modell konkurensekhez viszonyított árát. A válaszadók 11 százaléka pedig nem is a típus vételi árával kalkulált, hanem a hosszú távú fenntartási költségeit vette alapul a végső döntés meghozatalakor.

A következő kérdés már nem csak márka és modellek, hanem az elérhető hirdetések közti döntési preferenciát is firtatta. A "mi alapján választasz az egyes meghirdetett autók közül?" - kérdés kapcsán csupán a kitöltők 5 százaléka állította azt, hogy az ár a legfontosabb döntési szempont. A megkérdezettek 67 százaléka számára sokkal inkább, az autó szerviz előélete és a jelenlegi állapota a lényeges. Emellett eltörpül az autó életkorának és a kilométeróra állásának a jelentősége. Utóbbiakat mindössze a válaszadók 8 százaléka jelölte meg, mint a vásárlást támogató elsőszámú szempontot.

"Ez az eredmény komoly előrelépést mutat a használtautó piacon. Sokan, főleg az óra tekerős nepperek alapozták ugyanis arra az eladási stratégiájukat, hogy a vevők első körben a kilométerórát nézik meg. Viszont a felmérésből kiderült, hogy a vásárlók 2017-ben már jóval tudatosabbak ennél, és az autók valós állapotára kíváncsiak. Ezért veszi figyelembe a JóAutók.hu is mindennél nagyobb mértékben az autókhoz feltöltött állapot és előélet dokumentumokat az ajánlati listák összeállításakor." - emelte ki Halász Bertalan, JóAutók vezérigazgató.


Használt autót, de milyen gyakran és mit?

A felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 34 százaléka 3-5, míg 46 százalékuk 5-10 évente cseréli le a kocsiját. Habár a kitöltők 75 százalékának nincs márkapreferenciája, azért a nagy átlag az előre kiválasztott márka/modell kombinációk közül igyekszik megtalálni a tökéletes példányt, és csak viszonylag kevesen hajlandóak "bármit" megvenni, ami megfelel az igényeiknek. Ársáv szempontjából a megkérdezettek 16,4 százaléka fél és egymillió forint között keresgél, egy és hárommillió forint között nézelődik az 56 százalék, illetve 15 százaléka a három és ötmillió forintot elérő ajánlatok között válogat. Üzemanyag szempontjából még mindig a benzines autók vezetik a kedveltségi listát, a válaszadók 71 százaléka az ilyen üzemanyaggal hajtott kocsikban bízik, és csupán 18 százalékuk választotta a dízeles modelleket.




jóautók_1.png (98.41 kB)
jóautók_2.png (99.34 kB)






TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!