SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Környezet | Már nem vakon vásárolunk


Rendi Magyarország: Már nem vakon vásárolunk
Országos | 2017-08-11 11:00 | Sakkom Interaktív



Tízből nyolc vásárlónak számít, hogy milyen összetevőket tartalmaznak a kosarába kerülő termékek.

A végső döntést a személyes tapasztalat és az ár befolyásolják igazán - derült ki a Rendi legfrissebb felméréséből, melyben a magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálták. A tisztító- és takarítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása minden második embert aggaszt, de ennek ellenére az esetek egyharmadában semmilyen óvintézkedést nem teszünk vegyi anyagok használatakor.

A magyar háztartások környezettudatosságát vizsgálta a Rendi takarítóközvetítő cég felmérése, mely szerint tízből nyolc vevőt ugyan érdekel, hogy a megvásárolandó termék milyen összetevőket tartalmaz, de csak tízből ketten nézik meg minden egyes alkalommal, hogy mit tesznek a kosarukba. A 18-25 éves korosztálynál a legmagasabb az érdektelenség, 23 százalékuk soha nem vizsgálja meg a címkét. Az online takarítás rendelést biztosító portál kutatása alapján a legtöbben a higiéniai és kozmetikai termékek - mint tusfürdő, sampon, dezodor, smink - alkotóelemeit helyezik nagyító alá. A tisztítószerek környezetre és egészségre gyakorolt hatása a megkérdezettek felét foglalkoztatja: tízből nyolcan kimondottan a környezetvédelem érdekében választanak öko terméket, de akadnak olyanok is, akik inkább a vegyszerek egészségkárosító hatásától tartva döntenek így. Ennek ellenére a válaszadók egyharmada nem tesz semmilyen óvintézkedést, ha vegyi anyagot használ, s csupán minden második ember visel takarításkor gumikesztyűt. Azoknak az aránya pedig elenyésző, akik maszkot is felhelyeznek ilyenkor.

Bár elviekben ügyelünk környezetünkre, a vevők kétharmada még mindig csak akkor veszi meg a bio változatot, ha nagyjából ugyanolyan árban van, mint normál társai, és csak 20 százalékuk hajlandó hazavinni egy drágább terméket. Jellemzően havi 1-2 ezer forinttal vagyunk hajlandók többet költeni zöld termékekre, de tízből egy válaszadónak akár havi 6-10 ezer forintot is megér, hogy környezetbarát termék kerüljön otthonába.

Már nem hiszünk a reklámoknak
A Rendi felmérésében megkérdezettek közül tízből hatan használtak már környezetkímélő, házilag készült, vegyszermentes tisztítószereket, és a többség elégedett volt az eredménnyel. "Ami ennél is biztatóbb, hogy bár tízből ketten még nem szereztek személyes tapasztalatot, de nyitottak a tesztelésre a jövőben - tette hozzá Csillik Timur, a Rendi ügyvezető igazgatója. - Már a két évvel ezelőtti indulásunkkor is jól látszott a bio takarítás iránti igény, ezért is tettük elérhetővé a kizárólag 100 százalékban lebomló, természetes tisztítószereket tartalmazó csomagunkat, melyet ma már négyszer többen kérnek, mint a kezdetekkor." A saját receptek közül az ecetes vízkőoldás, a szódabikarbóna használata, illetve a mosószódás és -diós mosás a leggyakoribbak.

A felmérés szerint főként a konyhában, az étkezőben és a gyerekszobában tartjuk fontosnak a vegyszermentes takarítást, a válaszadók egyharmada ugyanakkor már az egész otthonában így végzi a házimunkát. Tisztítószer vásárlásakor a legfontosabb szempont a személyes tapasztalat, ezt követi az összetétel. Az ár csupán a harmadik helyen áll a rangsorban, a reklámok üzenetei helyett pedig inkább az ismerősök ajánlásainak hiszünk. "Nemcsak a takarítószereknél, a takarító kiválasztásában is az ismerősök szava dönt. Sokakban megfogalmazódik az igény, hogy másra bízza a piszkos munkát, de még mindig jó páran vannak, akik bizalmatlanok a takarítókkal szemben. Esetünkben is általában akkor törik meg a jég, ha egy ismerős kipróbálja, és ajánlja a Rendi takarítóit" - tette hozzá Csillik Timur.

TOPLISTÁK
Ezek a szempontok számítanak tisztítószer vásárlásakor:
1.Személyes tapasztalat.
2.Összetevők.
3.Ár.
4.Ismerősök véleménye, ajánlása.
5.Reklám.
6.Csomagolás, dizájn.

Ezeket a házi praktikákat ismerjük és alkalmazzuk leggyakrabban:
1.Ecetes vízkőoldás.
2.Szódabikarbónás mosás, takarítás.
3.Mosószóda, mosódió használata.

Leggyakoribb környezetvédelmi gyakorlatok otthon:
1.Szelektív hulladékgyűjtés.
2.Víztakarékosság.
3.Szemetelés mellőzése.
4.Használt elemek, feleslegessé vált elektromos berendezések, izzók elszállítása a megfelelő gyűjtőpontra.
5.Árammal való takarékoskodás.











TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!