SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Megjelent az első magyar e-kereskedelmi szemle


MasterCard: Megjelent az első magyar e-kereskedelmi szemle
2017-07-21 20:07 | LocalTime Budapest PR&Consultancy



Sikeresen zárult a Mastercard és a BIG FISH 2016-ban indított átfogó programja, amelynek célja az online vásárlási élmény fejlesztése volt.

A program szervezői a magyar e-kereskedelmi piac kiemelt szereplőivel (Bortársaság, Butlers, Extreme Digital, G'Roby, Háda Webshop, HVG Könyvek, iStyle, JátékNet, jegy.hu, Jegymester, Libri, LifeStyleShop.hu, Ma este Színház!, Netrisk, Notebookspecialista, Otthon Depo, Praktiker, PrimaNet, repjegy.hu, Szallas.hu, 220Volt.hu) együttműködve elemzésekkel, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével, valamint a fejlesztési programok koordinációjával segítettek abban, hogy a piaci szereplők eredményesebbek, felhasználóik pedig elégedettebbek lehessenek. A projekt során készült esettanulmányok és elemzések mindenki számára elérhetők, így a teljes e-kereskedelmi szektor fejlődését szolgálják.

2016-ban indult útjára az E-kereskedelmi szemle program, amelynek keretében egy év alatt 21 webáruház kapott lehetőséget arra, hogy szakértői segítséggel, jól megtervezett fejlesztések mentén, mérhető módon javítsa weboldalán a felhasználói élményt. A projekt sikerét jelzi, hogy zárásakor a résztvevő szervezetek, akik díjmentesen vehettek részt a programban, kiemelkedően kedvező visszajelzéseket adtak: a kezdeményezés koncepcióját és céljait a válaszadók 92 százaléka maximális pontszámmal értékelte, míg az elemzések és javaslatok hasznosságára a válaszadók fele 7-ből 7 pontot, a fennmaradó 50 százalék pedig 7-ből 6 pontot adott. Arra a kérdésre, hogy mennyire érzik eredményesnek a megvalósított fejlesztések hatását, a többség szintén maximális pontszámmal válaszolt, de a hétfokú értékelési skálán 5 pontnál senki sem adott kevesebbet.

A 21 weboldalt elemző szakértői csapat a következő munkafázisokon haladt végig. A program első lépése a kiválasztott weboldalak technikai ellenőrzése, valamint a szakértői elemzések elkészítése volt. Ezután került sor a javaslatok megfogalmazására, majd ez alapján zajlottak le a fejlesztések, amit az adatgyűjtés és a kiértékelés követett. A stáb nem csak esettanulmányokat és átfogó elemzéseket készített, de egy összegzést is írtak a leggyakrabban előforduló hibákról és kihagyott lehetőségekről, segítve ezzel a webshoptulajdonosok munkáját.

A tapasztalatok szerint a magyar webshopoknál a legnagyobb problémát a mérési és a technikai hiányosságok okozzák, és a vásárlási folyamat részleteinek (szállítási és átvételi lehetőségek, fizetési módok) megjelenítése terén is bőven van még mód a fejlesztésre. A kihagyott lehetőségek között kiemelendő a jól elhelyezett termékajánlók és az elhagyott kosarakra emlékeztető levelek fontossága.

A program megvalósulását a Mastercard támogatta. Eölyüs Endre, a fizetéstechnológiai vállalat Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója a program kapcsán elmondta:

"Figyelemreméltó tanulságokkal zárult az E-kereskedelmi szemle program, amellyel most 21 webshop szolgáltatásainak javításához járultunk hozzá közvetlenül, de az elemzések közzétételével az egész szektor fejlődését szolgáljuk. A vizsgált weboldalak a fejlesztésekkel számottevő konverziós arány és bevétel növekedést is elértek, valamint több visszatérő látogatást, vagyis hűségesebb vásárlókat szereztek. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy azok a webáruházak sem dőlhetnek hátra, akik az elmúlt egy évben fejlesztették a vásárlói élményt, hiszen folyamatosan változik a technológia, újabb és újabb trendek jelennek meg a piacon, amelyek a fogyasztói elvárásokra is hatással vannak. Bízom benne, hogy az E-kereskedelmi szemle elindításával és a jó gyakorlatok megosztásával sok webáruház számára adtuk meg a kezdő lökést ezen az úton, és sokan képesek lesznek arra, hogy nyitott szemmel járva, a piac rezdüléseit lekövetve időről időre újragondolják a felhasználói élmény javításának lehetőségeit."







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Kaspersky Lab | E.On | Huawei | FHB | UPC | K&H  | Wizz Air | LG | BMW | ESET | Budapest Airport | GDPR | SPAR | Románia | ingatlan | MOL | Telekom | NMHH | Tesco | GVH | BDO | Lufthansa | ABB | Telenor