SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | Ismét üdülési joggal rendelkezőket tévesztettek meg


GVH: Ismét üdülési joggal rendelkezőket tévesztettek meg
2017-07-03 17:01 |



A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Dinasztia Wellness Kft. f.a. megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogok eladásáról szóló ajánlatával.

A jogsértésért mintegy 22,5 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A Dinasztia Wellness Kft. f.a. 2012 novemberétől telefonos és személyes, szóbeli egyeztetések keretében népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.

A GVH vizsgálata szerint a cég azt üzente az üdülési joggal már rendelkező fogyasztóknak, hogy
meglévő üdülési jogaikat eladja, amelynek feltétele egy új üdülési jog megvásárlása;
az újonnan megvásárolt üdülési jogot belátható időn belül képes értékesíteni.

A vállalkozás egyúttal hitelszerződéseket is közvetített a fogyasztóknak - ügynökként eljárva - az új üdülési jog megvásárlásához szükséges vételár finanszírozásához.

A GVH döntésében megállapította, hogy a vállalkozás 2012 novemberétől tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert azt a valótlan benyomást keltette a fogyasztókban teljes kereskedelmi gyakorlata idején, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, a továbbértékesítési szolgáltatásnak, illetve a másodlagos értékesítés eredményességének pedig az a feltétele, hogy a fogyasztó újabb üdülési jogot vásároljon, valótlan állításokat tett a szóbeli megbeszélések alkalmával az értékesítés eredményességére, az üdülési jogok eladhatóságára vonatkozóan.

A bírság kiszabásakor a GVH a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki.

A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
 
  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat hosszú ideig tartott, így sok fogyasztót ért el;
  • a vállalkozás teljes kereskedelmi gyakorlata valótlan, jogsértő tájékoztatásokon alapult;
  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztókat célzott meg;
  • a vállalkozás jelentős mértékű előnyhöz jutott a jogsértő kereskedelmi gyakorlatok által;
  • a szolgáltatás bizalmi jellegű;
  • a jogsértés - az üdülési jog többéves időtartamára tekintettel - hosszú távon fejti ki hatását, és komoly fogyasztói kárt, kiadást jelent.









TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!