SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Több ízesített alkoholmetes sört fogyasztunk


Nielsen: Több ízesített alkoholmetes sört fogyasztunk
2017-06-19 08:33 |



150 versenymedencényi sört értékesítettek a kiskereskedelemben 2016-ban.

A sör magyarországi kiskereskedelmi forgalma értékben változatlan maradt 2015-ről 2016-ra, mennyiségben pedig 1 százalékot csökkent. A jellemzően július-augusztusra koncentrálódó, nagy szezonalitású kategóriából értékben 133 milliárd forint fogyott tavaly. A sörkülönlegességek, kézműves sörök, valamint az alkoholmentes ízesített sörök "mentek nagyot" egyik évről a másikra, 20 százalékot meghaladó mértékben nőtt forgalmuk, derül ki a Nielsen 90 élelmiszerkategóriát mérő kiskereskedelmi indexéből. Az itthon még mindig különlegességnek számító cider forgalma értékben 15 százalékkal, mennyiségben 17 százalékkal emelkedett.

Szeretik a magyarok a sört: értékben a feldolgozott hús után ebből fogy a legtöbb a kiskereskedelemben: éves mennyisége tavaly megközelítette a négymillió hektolitert. Ugyanakkor összfogyasztása erőteljesen időjárásfüggő. Míg 2015-ben kiugrott a fogyasztás, a tavalyi enyhébb nyár minimális értékbeli és mennyiségi csökkenést eredményezett éves szinten.

A 2016-os július-augusztusi főszezonban az időjárás gyártókra kedvezőtlen alakulása miatt az értékbeli csökkenés mértéke 4 százalék fölött volt, és mennyiségben közel 6 százalékkal kevesebb alkoholos és alkoholmentes "folyékony kenyér" csúszott le országos szinten, ez 43 000 hektoliterrel marad el a 2015-ös volumentől.

A Nielsen adataiból az is kiviláglik, hogy bejöttek a gyártóknak az kézműves és különleges sörök. Értékben 25 százalékkal, mennyiségben 20 százalékkal nőtt forgalmuk, és a teljes piacból hat százalékot hasítanak ki. A sörmixek piacán pedig különösen az alkoholmentes szegmens népszerűsége szembeötlő: minden száz értékesített, ízesített sörből 48 alkolholmentes, ez 10 százalékkal haladja meg a 2015-ös adatokat. Az ízesített, alkoholmentes sörök között a legnépszerűbb ízek a citrom, lime-menta, grapefruit, bodza-citrom és bodza, melyek ily módon a többi üdítőital kategóriával veszik fel a versenyt.

"Legdinamikusabban fejlődő szegmens az ízesített, alkoholmentes sörmixeké, és ez összességében hosszú távon hatással lehet a teljes üdítőital-piacra is" - mondta Séra Kata, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Jóllehet, a sörfogyasztásnál továbbra is az alacsony árfekvésű sörök viszik a prímet, figyelemreméltó a sörkülönlegességek és kézműves sörök iránti megnövekedett kereslet, ez utóbbiak piaci részesedése 3 százalékra nőtt."

A még mindig különlegességnek tekintett cider kiskereskedelmi forgalma is erőteljesen fejlődik: közel hárommilliárd forint értékben fogyott belőle tavaly, mennyiségben ez 34 ezer hektoliter. Fogyasztásban vezet az alma, alma-piros gyümölcs és körte ízesítésű cider.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




FINA | Vodafone | Huawei | Nestlé | K&H | Aldi | Oracle | Tesco | MOL | GKI | Google | ABB | MTÜ | Telekom | Budapest Bank | Mapei | POS Services | GE | SPAR | Lufthansa  | Scania | Nielsen | BMW | OTP