SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Magyar siker a világ legrangosabb sajtversenyén


: Magyar siker a világ legrangosabb sajtversenyén
2017-06-15 16:10 | Kék-Ezüst Kommunikáció



A félezernél is több induló között három magyar sajtot küldött dobogóra a 80 tagú zsűri a Párizs melletti Torusban zajló Mondial du Fromage-on, a sajtok legjelentősebb világversenyén.

A Mondial du Fromage-on a leghíresebb sajtkészítő nemzetek - mint a francia, holland, olasz - mellett számos ország képviseltette magát, újdonságnak számított Magyarország, Brazília és Japán. A versenyre mintegy 600 sajtkülönlegességet neveztek, amit zárt ajtók mögött, 80 tagú zsűri bírált.

"Még felfoghatatlan számunkra, hogy ekkora sikert értünk el. Óriási izgalommal vártuk az eredményhirdetést, amikor a brazilok valamilyen kategóriában helyezést értek el, azonnal karnevált csináltak, hangosan éljeneztek, zenéltek, és ebben a felfokozott hangulatban született meg a Magyarországot érintő döntés: a keménysajtok kategóriájában a Ranolder aranyérmet, a 9 hónapig érlelt Pater ezüstérmet kapott, a félkemény kategóriában pedig a Panarella harmadik lett. Fantasztikus visszacsatolás ez számunkra, hiszen sok évvel ezelőtt éppen ezért indítottuk el Magyarországon a Nemzetek Sajtversenyét, hogy a hazai közönséggel minél több különlegességet megismertessünk, és a magyar sajtok pedig bekerüljenek a nemzetközi gasztronómia vérkeringésébe. A tavalyi év hozta a fordulatot, akkor hívtuk meg hazánkba Roland Barthélemyt - a világ legismertebb sajtlovagja, sajtmester, a Mondial du Fromage elnöke -, aki a magyar megmérettetés győztesét, a Ranoldert delegálta a most zajló világversenyre. Lehetőségünk volt több különlegességgel nevezni; a Sümegtej Ranoldere mellett a Paterre és a Panarellára esett a választásunk, és mindegyik dobogós lett" - mondta Gábossy Ádám, a magyarországi Nemzetek Sajtversenyét szervező SZEGA Camembert Kft. ügyvezetője.

A sajtok Bocuse d'Or-jának nevezett Mondial du Fromage-on hatalmas az érdeklődés a magyar sajtok iránt. A franciák, olaszok, németek és az amerikaiak komoly potenciált látnak benne.

"Már most, a háromnapos esemény alatt komoly tárgyalások kezdődtek, hogy több ország forgalmazná a magyar sajtokat. A francia, olasz, német és amerikai ízvilághoz nagyon passzolnak a nyertes sajtjaink. Úgy gondolom, hatalmas lépést tettünk abba az irányba, hogy a magyar borokhoz hasonlóan a magyar sajtokat is megismerje a világ. Nagy szerepük lenne a népszerűsítésben a hazai TOP éttermeknek, ők egy másik utat tudnának nyitni a nemzetközi siker fel. Ugyanis ha az ételsoraikhoz magyar sajtokat használnának, akkor a külföldi vendégek megismernék, vásárolnák a sajtkülönlegességeinket. A hazai tejgazdaságban és sajtkészítésben feltétlenül megvan a potenciál arra, hogy egyre több, jó minőségű terméket állítson elő" - tette hozzá Gábossy Ádám.

Mondial du Fromage 2017:

Keménysajt kategória
 
  • Ranolder - 1. helyezett
  • Pater - 2. helyezett


Félkemény sajt kategória
 
  • Panarella - 3. helyezett








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




MOL | zsarolóvírus | IKEA | Electrolux | Mapei | Coca-Cola | FINA | Budapest Bank | K&H | SPAR | Adecco | Telekom | MTÜ | ABB | dm | Huawei | Lufthansa | OTP | Vodafone | GE | Tesco | Nestle | Lidl | BMW