SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Statisztika | A hazai kerékpárgyártás


Opten: A hazai kerékpárgyártás
2017-06-08 09:07 |



Túl van a válságon a hazai kerékpárgyártás, de a pozitív eredmények elsősorban az exportnak köszönhetőek - nyilatkozza Hantos Zoltán az OPTEN céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.

A magyar kerékpár gyártók nettó árbevétele a 2011-es évinek több mint a duplájára emelkedett 2015-re és a 2013-2014-es évek viszonyában keletkezett 5 milliárdos árbevétel csökkenést is kiigazította a gyártók teljesítménye. A működő vállalkozások száma pedig nem mutatott számottevő változást 2011 óta. A piaci szereplők gazdasági helyzete stabilnak tűnik, felszámolás, végrehajtás csak mutatóban indult az elmúlt években ellenük. Az alkalmazotti létszám a 2014-es visszaesést követően évről-évre egyenletesen növekedett, jelenleg az egyéni vállalkozásokat nem számítva 1002 főt alkalmaznak a magyarországi kerékpárgyártással foglalkozó vállalkozások.

A pozitív eredményeket némiképp árnyalja, hogy a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) statisztikái szerint a hazai kerékpáreladások száma évről-évre csökken. A válság évében (2008) eladott 295 000 darab kerékpár, 2016-ra 220 000 darabra csökkent. Ezzel párhuzamosan a hazai gyártók termelése is hasonló tendenciát mutatott. A 2008-ban 497 000 darab kerékpárt gyártottak hazánkban, ami 2014-re 345 000 darabra csökkent és lassú növekedéssel 2016-ban érte el a 401 500 darabszámot. Az eladott kerékpárok tekintetében el megfigyelhető, hogy az eladott kerékpárok átlagára alacsony, de folyamatos növekedést mutat. Ennek oka, hogy a vásárlók már nem a legolcsóbb kerékpárokat vásárolják meg, illetve az évek során a különböző devizaárfolyamok változása miatt, az alsó szegmens termékeinek árai is drágábbak lettek. A középső árkategóriában ugyanakkor némi erősödés mutatkozik. A legfelső árkategóriában pedig stagnált az eladások száma. Az elektromos kerékpárok hazai elterjedése a magas fogyasztói ár miatt, még nem kezdődött meg.

A hazai piacot öt nagy gyártó uralja, a többi vállalkozás, akiknek a tevékenységi körében megtalálható a vonatkozó TEÁROR kód, csak nagyon kis mennyiségben (kevesebb, mint 2.000 db/év) állítanak elő kerékpárokat, így hatásuk a szegmens teljesítményére elenyésző. A 2014-ben meginduló jelentős bevétel növekedés oka, hogy az elektromos kerékpárok iránt a nyugat európai piacokon jelentősen megnövekedett a kereslet és a nagy gyártók ezekre az igényekre reagálva elkezdték a PEDELEC (elektromos meghajtású) kerékpárok gyártását és exportját. A tavalyi évben összesen 87 000 darab kerékpárt exportáltak, elsősorban a nyugat-európai országokba.
A jövő kérdése, hogy az új innovatív technológiák és a külpiacok továbbra is növekedési pályán tudják tartani a hazai kerékpárgyártást, vagy a magyarországi gyenge vásárlóerő miatt újabb visszaesésre kell felkészülnie a piac szereplőinek - összegezte elemzését az OPTEN céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




IKEA | FINA | Tesco | Coca-Cola | MTÜ | Vodafone | Nestle | Mapei | Lidl | GE | Telekom | ABB | Lufthansa | Budapest Bank | MOL | Adecco | Electrolux | BMW | Huawei | dm | K&H | SPAR | zsarolóvírus | OTP