SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Tej terméktanács: három év alatt 10 százalékkal nőtt a tejter...


MTI: Tej terméktanács: három év alatt 10 százalékkal nőtt a tejtermelés
2017-06-07 15:46 |



Az elmúlt három évben egyértelmű javulás tapasztalható a magyarországi tejiparban, ugyanis a hazai tejtermelés 2013 és 2016 között 10 százalékkal nőtt - közölte a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács az MTI-vel.

A szakmaközi szervezet tájékoztatása szerint a feldolgozók által felvásárolt termelői nyerstej mennyisége 13 százalékkal emelkedett ugyanebben az időszakban.

A közlemény idézi Harcz Zoltánt, a terméktanács ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: az utóbbi hat évben az átlagos tejtermék-fogyasztás folyamatosan emelkedett, a főbb tejtermékek belföldi értékesítésének számai pozitív változást mutatnak. Például az 1,5 százalékos zsírtartalmú, magyarországi előállítású UHT tejek belföldi eladása 2011-2016-ban a hatszorosára nőtt. Szinte valamennyi főbb tejtermék gyártása emelkedett, a vajé hat év alatt például 54 százalékkal. Ezen időszak alatt a trappista sajt belföldi értékesítése 53 százalékos emelkedést mutatott.

Hozzátette, a növekedést támasztja alá az is, hogy az import struktúrájában pozitív változás következett be. A fogyasztói tej importja 2013-2016-ban 11 százalékkal csökkent, miközben egyes feldolgozott késztermékek kivitele emelkedett. Sajtból és túróból például 43 százalékkal többet exportált Magyarország.

Az ügyvezető szerint optimizmusra ad okot, hogy a fogyasztói tej értékesítése évről-évre emelkedik az import ellenében, 2016-ban a tejek belföldi piaci aránya meghaladta a 80 százalékot, míg az import 20 százalék alá csökkent.

A tejfogyasztást népszerűsíti a Tejszív kampány, amely a belföldi tejtermékek fogyasztásának fontosságára hívja fel a figyelmet. Az idei kampány tavasszal indult, a melyhez három közismert sportoló is csatlakozott: Kapás Boglárka és Kenderesi Tamás úszó, és a labdarúgó Nagy Ádám több rendezvényen is kiáll a hazai tej népszerűsítése mellett.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Budapest Bank | Lidl | MOL | BMW | E.On | Telekom | Electrolux | Lufthansa | K&H | MTÜ | OTP | Vodafone | dm | FINA | Mapei | Tesco | Nestlé | IKEA | GE | ABB | Huawei  | Coca-Cola | zsarolóvírus | SPAR