SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Nők a munkaerőpiacon


Jobline.hu: Nők a munkaerőpiacon
2017-06-01 08:39 | Heller Consulting



A nők munkaerőpiacon betöltött szerepe továbbra is központi kérdés a foglalkoztatással és a karrierépítéssel kapcsolatban.

A Jobline Női Karriernap szervezőcsapatának friss kutatása az aktuális helyzetet és a női munkavállalók tapasztalatait vette górcső alá. A felmérésben több mint 2200, különböző életkorú, foglalkozású és családi állapotú nő vett részt.

Negatív tapasztalat, negatív hozzáállás

A női karrierépítés fogalma ma már a legtöbb esetben nem hordoz magában negatív töltetet. A magyar családmodell megkívánja a két keresőt a családban, így egy átlagos magyar nőnek, anyának természetes, hogy a munka területén is teljesíteni kell. Azonban, ha valaki az álláskeresés vagy a munkája során a neme miatt legalább egyszer diszkriminációt tapasztal, az egész témával kapcsolatban borúlátóvá válik. A jelen felmérés válaszadóinak 84 százaléka már találkozott megkülönböztetéssel, és emiatt a karrierépítéssel kapcsolatos alapvető hozzáállása is megváltozott.

(NEM) mindegy, hogy nő vagy férfi

Legalábbis a számok és a tapasztalatok ezt mutatják. A több mint 2200 megkérdezett nő 55%-a ugyanis érzett már előítéletet a kiválasztás, illetve a mindennapi munkavégzése során. "Más kapott meg egy lehetőséget, mivel azt hitték, hogy a gyerekem sokat fog betegeskedni" - írta az egyik válaszadó. "Előfordult, hogy ugyanabban a pozícióban dolgozó férfi kolléga szakmai véleményét helyeselték a többiek, holott én ugyanazt mondtam, csak nem vették figyelembe" - osztja meg tapasztalatait a kérdőívben egy másik nő.

Az eredmények és a tapasztalatok arra engednek következtetni, hogy habár egyre több nő bizonyítja, hogy megállja a helyét akár egy cég alkalmazásában, akár saját vállalkozásban, még mindig jelentős azoknak a munkaadóknak az aránya, akik első körben a nehézségeket, és nem a lehetőségeket mérlegelik egy női munkavállaló esetében. A felmérésben megkérdezettek által leggyakrabban említett előítéletek: "a nők kevesebbet tudnak, kisebb a terhelhetőségük, a család a munka rovására megy, nem elég határozottak, érzelmileg befolyásolhatóak, nem valók vezetőnek, technikai tudásuk alacsony".

Mind a törvényhozás, mind a munkáltatók részéről érezhető a változtatásra való törekvés, amely csekély mértében javította is a női munkavállalók elhelyezkedését. Az aktuális kutatás adataiból kiderült, hogy míg az 1980 előtt születettek 68%-a tapasztalt valamilyen előítéletet, addig az utánuk következő Y generáció tagjainál ez az arány már 50%-ra csökkent.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




IKEA | FINA | Tesco | Coca-Cola | MTÜ | Vodafone | Nestle | Mapei | Lidl | GE | Telekom | ABB | Lufthansa | Budapest Bank | MOL | Adecco | Electrolux | BMW | Huawei | dm | K&H | SPAR | zsarolóvírus | OTP