SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Nőtt a magyar kiskereskedelem forgalma


Nielsen: Nőtt a magyar kiskereskedelem forgalma
2017-05-26 10:37 |



Értékben 3,4 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 első negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon.

Az európai 0,2%-os első negyedévi átlaggal szemben ez kifejezetten magas, egyedül Törökország és Szlovákia fejlődött dinamikusabban. A kontinens így továbbra is "fékezett habzású" lendületet mutat, alacsony növekedésű piac, alig kimutatható emelkedéssel. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen "Growth Reporter" című, negyedévenkénti európai elemzése.

Az első negyedévben negatív tartományban mozgott a mennyiségi eladás: az 2016 utolsó negyedévi enyhe, 0,4%-kos emelkedést követően 1 százalékot csökkent Magyarországon. A tendencia Európa-szerte hasonló: a kontinensen átlagosan 0,7 százalékos csökkenés következett be. Nálunk az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 4,4 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában átlagosan 0,9 százalékkal emelkedtek az átlagos egységárak.

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 3,6%-kal növekedett, míg a vegyi áruk piaca 2,6%-kal. Egy év után először történik meg, hogy az élelmiszerpiac növekedése túlszárnyalja a vegyi árukét.

"A tavalyi első negyedéves visszafogott növekedés után a negyedik negyedévre elért lendületet tartani tudta a magyar kiskereskedelem. Figyelembe véve, hogy egy sor kategória - az édességek, alkoholos italok és szárazáruk - esetében a húsvéti hatás idén majd csak a második negyedévben érvényesül - ez egy nagyon biztató eredmény" - mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatokért felelős vezetője.

Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2017 első negyedévében ismét Törökországban mérték (+11,6%). Majd következik Szlovákia (+3,9%), Magyarország (+3,4%), Ausztria (+2,8%) és Csehország (+2,3%). Sereghajtó Görögország (-7,3%), előtte áll Finnország (-6%), Németország (+1,5%), Egyesült Királyság (-1,5%) és Dánia (-1,2%). Az öt nagy nyugat-európai piac közül Spanyolország (+2,2%) és Olaszország (+0,2) mozgott a pozitív tartományban, míg Franciaországnál negatív a mérleg (-0,8%).

Európában a gazdasági növekedés mértéke 1,9%-on állt, amely javulás 2016 első és utolsó negyedévéhez képest. Az elemzők további erősödésre számítanak, a legnagyobb országokban (Egyesült Királyság, Németország és Olaszország) közelgő választásokból fakadó bizonytalan politikai helyzet dacára. Ugyanakkor az árszínvonal stabilan +0,9%-os mutatója arra utal, hogy 2017 első három hónapjában alacsony inflációs nyomás érvényesült a kiskereskedelemben. Az öt legnagyobb gazdaság továbbra is a leglassabban fejlődő piacnak számít, és a lendületet még mindig Kelet-Európa viszi előre.

Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Szlovákia (+3,9%), Ausztria (+2,8%), Csehország (+2,3%) és Lengyelország (+0,5%).








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




E.On | GVH | Telenor | LG | FHB | MOL | ingatlan | NMHH | UPC | BMW | K&H | Wizz Air | ABB | BDO | Lufthansa | Huawei | Kaspersky Lab | SPAR | ESET | ACG | Telekom | GDPR | Románia | Tesco