SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Internet | A Magyar Vöröskereszt új weboldala az EPAM tervezésével


Epam Systems: A Magyar Vöröskereszt új weboldala az EPAM tervezésével
2017-05-12 16:37 | Young & Partners



A Vöröskereszt világnapján indult el a Magyar Vöröskereszt megújult honlapja. A www.voroskereszt.hu weboldalt az EPAM tervezte és fejlesztette önkéntesen.

Az új oldalon egy hét fős csapat dolgozott több mint egy évig. Egy jól strukturált, letisztult, könnyen kezelhető webes felület létrehozását tűzték ki célul, ahol a látogatók gyorsan és egyszerűen megtalálják a keresett információkat. Lényeges szempont volt az is, hogy kiszolgálja az olyan váratlan helyzeteket is, mint például egy katasztrófa. Azért, hogy a hazai legnagyobb humanitárius szervezet bemutassa az oldal működését egy rendkívüli helyzet esetén, kifejezetten a sajtó munkatársai számára egy képzeletbeli katasztrófát modellezett az induló weboldalán.

A Magyar Vöröskereszt egyik alaptevékenysége a katasztrófa-készenlét és válaszadás. A krízishelyzetekben a szervezet legtöbb fontos tevékenységét - a katasztrófa-válaszadás, a kutatás-mentést, a szociális segítségnyújtást, az elsősegélynyújtást - képes rövid időn belül hatékonyan bevetni. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy egy-egy katasztrófahelyzetben a szervezet helyszíni jelenléte miatt kiemelt hírforrássá válik a Vöröskereszt honlapja az adományozók, a vállalati támogatók és a sajtó számára is. Ezért a megújult honlap ilyenkor képes arra, hogy a többi funkciót felülírva, mindent a katasztrófahelyzetnek rendeljen alá. Ezt egy modellezett, ám teljesen élethű krízissel mutatta be a sajtónak a Magyar Vöröskereszt, hogy az újságírók tesztelhessék, mi mindent tudnak felhasználni az oldalról ahhoz, hogy kellően informálhassák a nagyközönséget.

Természetesen az új, publikus Vöröskereszt honlap a rendkívüli eseményeken túl is számos újítással és korszerű funkcionális megoldással szolgál a látogatóknak. Többek között az oldal digitálisan is akadálymentesített, gondolva a gyengénlátókra és a színtévesztőkre. Az applikáció és a weboldal fejlesztésének alapjait az Amerikai Vöröskereszt számára fejlesztett felületek esettanulmányai nyújtották, hiszen az amerikai szervezet számára is az EPAM készítette a weboldalt. Ettől függetlenül a helyi sajátosságok miatt a végeredmény egy ettől eltérő, innovatív és egyedülálló adományozási oldal lett: "az előzetes felmérések eredményeként egyszerű adományozási mechanizmust, strukturált navigációt és mobilbarát oldalt alakítottunk ki" - mondta Radányi Zoltán, a fejlesztőcsapat vezetője. "Az új weblapon átlátható és egyszerű módon lehet keresni, böngészni, de az egyik legnagyobb különlegessége, hogy krízishelyzet esetén pár perc alatt szerkezetében átalakítható, hogy minden a rendkívüli eseményről szóljon az oldalon."

Az EPAM számára nem csupán az volt fontos, hogy a weboldalt elkészítsék, hanem ezt követően workshop formájában megmutatták a Vöröskereszt munkatársainak, hogy miként tudják hatékonyan használni és alakítani a honlapot, hogy az az indulását követően is egy élő, a szervezet működését követő, arról hasznos információkat adó, praktikusan használható felület legyen.

"Az EPAM számos úton nyújt segítséget, gyerekek informatika felé orientálása, számítógépek adományozása, adománygyűjtő események szervezése mellett fontosnak tartjuk, hogy azt adjuk, amiben igazán jók vagyunk: a technológiai szakértelmünket, ahogyan azt a Vöröskereszt esetén immár másodízben megtehettük" - mondta el Bozsó Attila, az EPAM regionális igazgatója.

"Együttműködésünk az EPAM-mal két éve kezdődött a véradóknak fejlesztett applikációval. Már akkor látszott, hogy egy hosszú távú közös gondolkodás indult el, amelynek célja, hogy megújuljon a Magyar Vöröskereszt teljes digitális platformja" - mondta el Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója. "Az önkéntesség egyik legmagasabb szintje, amikor egy cég a saját szakértelmével segít. Hálásak vagyunk az EPAM munkatársainak, hogy szaktudásuknak köszönhetően a rászorulók, a támogatóink és a szolgáltatásainkat igénybe vevők ezentúl sokkal könnyebben jutnak hozzá a számukra szükséges információkhoz" - tette hozzá a szervezet vezetője.

A www.voroskereszt.hu fejlesztése igazi összefogássá nőtte ki magát, melyhez a Rackforest tárhely szolgáltatóként csatlakozott, a Bigfish pedig a webes fizetési platformot biztosítja díjmentesen, a szereplőket az EPAM "hangolta össze". Az újdonságok sorát bővíti, hogy a megszokott online fizetési módok mellett egy feltörekvő magyar startup, a Barion fizetési rendszerén keresztül is van lehetőség online adományozásra.

A megújult www.voroskereszt.hu idén további funkciókkal bővül, így például lehetőség lesz a Vöröskereszt által szervezett tanfolyamokra és vizsgákra online jelentkezni és azokat interneten keresztül kifizetni. Ezenfelül a jelenleg önálló oldalként üzemelő veradas.hu-t is újragondolják az EPAM fejlesztői.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




IKEA | FINA | Tesco | Coca-Cola | MTÜ | Vodafone | Nestle | Mapei | Lidl | GE | Telekom | ABB | Lufthansa | Budapest Bank | MOL | Adecco | Electrolux | BMW | Huawei | dm | K&H | SPAR | zsarolóvírus | OTP