SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Egyéb | Még mindig anya a szülő, apa a fő kenyérkereső


Rendi Magyarország: Még mindig anya a szülő, apa a fő kenyérkereső
Országos | 2017-05-08 06:10 | Sakkom Interaktív



A magyarok 70 százaléka szerint egy anyukának legelőbb a szülés utáni 3. évben kell visszatérnie dolgozni.

Minden harmadik megkérdezett tapasztalta már, hogy negatív megkülönböztetés ér egy édesanyát álláskereséskor - derült ki a Rendi friss, anyák napi kutatásából. A karrier nem is áll az anyák fontossági sorrendjének élén: család, háztartás, feltöltődés követi egymást. Bár minden negyedik családban még mindig apa a fő kenyérkereső, még sincs nagyobb szava a döntésekben. Az anyák napi felmérés legjobb híre, hogy tízből négyen hetente mondják édesanyjuknak, hogy "szeretlek".

Szinte mindenki egyetért abban, hogy a nőnek vissza kell térnie dolgozni a gyerekvállalás után, abban viszont már eltérnek a vélemények, hogy mikor tegye meg. A Rendi legfrissebb, anyák napi felméréséből az látszik, hogy tízből ketten úgy vélik, akár a szülést követő 2 évben, már a gyerek fél éves korától bármikor munkába állhat az anya, kétharmaduk viszont inkább a 3-5 év elteltét tartja ideálisnak. A Rendi kutatásában arra is kíváncsi volt, milyen kihívásokkal kell számolnia egy édesanyának: "sajnos, háromból egy nő számolt be róla, hogy őt vagy közvetlen hozzátartozóját érte már negatív megkülönböztetés álláskereséskor az anyaság miatt" - ismertette a kutatás eredményeit Csillik Timur, a Rendi ügyvezetője.

Bár egyre többen állítják, hogy mindkét szülő közel azonos mértékben járul hozzá a családi kasszához, a válaszadók közel fele apát jelölte meg fő kenyérkeresőnek. Ettől függetlenül a családi pénzügyekbe és a döntésekbe való beleszólást illetően azonosak a vélemények.

"Tízből kilencen úgy tartják, mindkét szülőnek közösen kell kezelnie a kasszát, és a többet keresőnek sincs nagyobb szava a családban" - emelte ki Csillik Timur.

Anyának és apának nemcsak a fizetése eltérő nagyságú, de a családi feladatokból is különbözőképpen veszik ki a részüket. "A miérteket ugyan nem firtattuk, de jól látszik, hogy tízből nyolc családban a nő marad otthon a lázas gyerekkel, 10 százalékban pedig csak a nagyszülőkkel együtt tudják megoldani az ilyen helyzeteket" - mondta Csillik Timur. A "fuvarozásból" és a leckeírásból viszont mindketten kiveszik a részüket. "Tízből kilencen vélik úgy, hogy a szülőknek felválta vagy együtt kell oviba, iskolába vinni a kicsiket, illetve a leckeírás és kikérdezés szintén közös feladat" - tette hozzá a ügyvezető igazgató.

Az anyák napi felmérésben arra is kíváncsiak voltak, mi az, amire mindenképp egy anyának kell megtanítania gyermekét: a válaszadók kétharmada szerint elsősorban ilyen az illem, illetve az illedelmesség, valamint, hogy hogyan bánjon az idejével és a pénzzel a csemete. A felmérés tanulsága alapján viszont a későbbi gyereknevelési mintákat fele-fele arányban örököljük szüleinktől.

Anyának csak a házi munka után jöhet a pihenés

"Szerettük volna látni, a házi munkából ki mennyire veszi ki a részét. Bár a kutatásban egybehangzó vélemény, hogy a háztartásban élő családtagoknak közösen illene részt vállalni benne, a gyakorlatban tízből hat családra igaz, hogy alkalomszerűen besegít valaki anyának" - tette hozzá a Rendi szakembere.

A felmérésben résztvevők szerint az édesanyák fontossági listáján az első helyen szinte minden esetben a család áll, ezt követi a háztartás, és csak azután jön a feltöltődés. Tízből mindössze ketten gondolják úgy, hogy a karrier is állhat az élen.

Hazafutunk, ha baj van

"Arra is kíváncsiak voltunk, vajon milyen gyakran mondjuk anyukánknak, hogy szeretjük. Bár nem csak a kimondott szónak van ereje, örömmel tapasztaltuk, hogy a megkérdezettek egyharmada az elmúlt héten legalább egyszer kiejtette a bűvös varázsigét" - tette hozzá Csillik Timur. Az anyákhoz fűződő szoros kapcsolatot jól példázza az is, hogy a válaszadók fele napi kapcsolatban van édesanyjával, 15 százalékuk 2-3 naponta, és tízből egy azok aránya is, akik minimum heti egyszer igyekeznek sort keríteni legalább egy telefonhívásra.

A feltétlen bizalom jele, hogy háromból ketten felnőttként is édesanyánkhoz fordulunk, ha azonnali segítségre van szükségünk. Az apákkal viszont már nagyon más a helyzet: alig 3 százalékunk fordul édesapjához szorult helyzetben. Az anyukák után a házastárs, pár a legnépszerűbb "megmentő".










TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Budapest Bank | Lidl | MOL | BMW | E.On | Telekom | Electrolux | Lufthansa | K&H | MTÜ | OTP | Vodafone | dm | FINA | Mapei | Tesco | Nestlé | IKEA | GE | ABB | Huawei  | Coca-Cola | zsarolóvírus | SPAR