SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | Hosszabb és kiegyensúlyozottabb szezont teremt Badacsonytomaj


: Hosszabb és kiegyensúlyozottabb szezont teremt Badacsonytomaj
2017-04-13 11:59 | FORTE Communications



Kiszámíthatóbb idegenforgalmat, valamint hosszabb turistaszezont igyekszik teremteni Badacsonytomaj Önkormányzata a településen és annak környékén a vendéglátásban érdekelt valamennyi fél bevonásával.

Összehangolt szolgáltatásokkal biztosítják, hogy minden időszakban kikapcsolódhassanak a vendégek, akiket újragondolt kommunikációval tájékoztatnak a lehetőségekről.

A balatoni települések között kedvező idegenforgalmi adatokkal büszkélkedhet a Badacsony környéke, így Badacsonytomaj is: az elmúlt 7 évben stabilan, mintegy évi 4%-kal növekszik a kereslet a vendéglátásban. Azonban ezzel együtt is problémás az alacsony megtérülést biztosító rendkívül rövid, a vendégéjszakák felét adó júliustól augusztusig tartó mindössze két hónapos balatoni főszezon, amelynek rövidsége akadályozza a hosszú távú beruházásokat.

Az ördögi körből igyekszik kiutat találni Badacsonytomaj Önkormányzata úgy, hogy egyszerre két irányba lép: a vendéglátásban érdekelt szervezetekkel egyeztetve összehangolják a panziók, éttermek, borospincék és minden egyéb szolgáltató nyitva tartását és működését. Így a vendégek mind elő- és utószezonban, mind rossz idő esetén megfelelő programokon vehetnek részt. Másrészről erről megfelelően tájékoztatják a vendégkört is, így biztosítva a szükséges keresletet is.

"Tudatában vagyunk annak, hogy csak hosszú távon remélhetünk eredményt az intézkedésektől, de elszántak és kitartóak vagyunk. Sikeres külföldi példákat alkalmazunk a helyi viszonyokra a szezon hosszának növelése érdekében. Biztosak vagyunk abban, hogy már most is egész évben megfelelő programlehetőség van nálunk, de ezek rendelkezésre állása nem kiegyenlített, másrészt a vendégeink kevéssé ismerik még ezeket." - fogalmazott Krisztin N. László, a település polgármestere.

További hosszú távú hatással bíró lépésként már elkezdődött a település teljes felmérése és arculatának szabályozása, ezzel biztosítva az egységes kép kialakítását, illetve a megfelelő tájékozódást a Badacsonytomajon nem jártas vendégek számára. "Két cél lebegett a szemünk előtt. Egyrészt szeretnénk megmutatni, hogy ki lehet bújni a balatoni "retró városka" címke árnyékából és igényes képet mutatni egy erősen fejlődő településről.
Másrészt beláttuk, hogy sokat veszítünk azzal, ha a tervezés nélkül Badacsonytomajra érkezők nem találkoznak kellő mennyiségű (például kitáblázott) információval, és emiatt esetleg még a 71-es útról sem térnek le - pedig lenne miért." - mondta el a polgármester.

A Badacsony környéki települések a Veszprém megyébe érkező évi mintegy 360 ezer vendégből körülbelül 43 000 főt fogadnak, akiknek közel fele érkezik Badacsonytomajra. A vendégek 23%-a jön külföldről, elsősorban Németországból, és a 25-45 éves korosztály teszi ki az ideérkezők csaknem felét.

A Badacsonyi Borvidék önmagában alkalmas szezonon kívüli turisztikai célnak, a területen minden hónapban zajlanak rendezvények, vezetett túráktól kezdve az olyan helyi különlegességekig, mint az itt őshonos magyar szőlőfajta, a kéknyelű virágzásához kapcsolódó fesztivál vagy a Szent Mihály napi tradicionális tűzgyújtás. A Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület is folytatja Borbarangolás rendezvénysorozatát: idén 11. alkalommal 16 borászat, három étterem és 18 szálláshely részvételével invitálják hagyományos borkóstolással egybekötött gasztronómiai kirándulásra az érdeklődőket.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




FINA | Vodafone | Huawei | Nestlé | K&H | Aldi | Oracle | Tesco | MOL | GKI | Google | ABB | MTÜ | Telekom | Budapest Bank | Mapei | POS Services | GE | SPAR | Lufthansa  | Scania | Nielsen | BMW | OTP