SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | Többet költöttünk dekorkozmetikumra tavaly


Nielsen: Többet költöttünk dekorkozmetikumra tavaly
2017-03-22 11:01 |



Az arc-és testápoló termékek, valamint a dekorkozmetikumok piacán töretlen felívelés egy optimista időszak szintén optimista leképeződése.

A magyarországi fogyasztói bizalom stabilizálódása és a kiskereskedelmi piac európai átlag fölötti, dinamikus bővülése 5 százalékos vegyiáruforgalom-növekedést eredményezett értékben, derül ki a Nielsen adataiból. A dekorkozmetikumok és testápoló termékek különösen népszerűek, ezeket az egyszázalékos mennyiségi csökkenés egyáltalán nem érintette: a teljes, 388 milliárdos vegyiáru-forgalom közel egyötödét (21%) teszik ki 2016. február és 2017. január között.

A kiskereskedelem piaci dinamikában és a vásárlási szokásokban bekövetkező változások új trendeket vázolnak fel, és az internetes vásárlások is erőteljesen formálják a költéseket. A Nielsen globális felmérése szerint a magyarok 27 százaléka vásárolt már szépség- és testápolási terméket a világhálón, ezzel közelítünk az európai átlaghoz (33%). Az szépségápolási termékek online vásárlása iránt olyannyira fogékonyak a magyarok, hogy tízből négyen ugyanolyan gyakran költenek hagyományos és virtuális boltban egyaránt.

Szépségápolási termék vásárlásakor a fogyasztói döntés meghozatala előtt a magyarok harmada (31%) szereti saját szemével az üzletben megtekinteni a kívánt terméket, és ugyanekkora a kuponos-kedvezményes honlapok vonzereje is. Az ismerősök, barátok ajánlása is erősen befolyásolja, mi kerül végül a kosárba, tízből hárman kifejezetten erre alapozzák döntéseiket. A magazinok, újságok vizuális és tartalmi ingerei sem elhanyagolható mértékben, 28%-kal hatnak a kozmetikumok, bőrápoló termékek fogyasztóira.

"A szépségápolási kategóriákban továbbra is elsöprő a modern kereskedelmi csatornák túlsúlya. Míg más vegyi áru kategóriák esetében a hagyományos élelmiszerüzletek is jelentősen kiveszik részüket az országos forgalomból, addig a dekorkozmetikum vagy az arcápolás növekedését elsősorban a drogériák, hipermarketek határozzák meg" -mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője.

Tarol a dekorkozmetikum: 2016. február és 2017. január között tízmilliárd forgalom fölött teljesített - ez az előző évi azonos időszakkal szemben értékben 16, míg mennyiségben 14 százalékos a növekedés. Nagy kedvencek közé tartozik továbbra is az alapozó, a szempillaspirál és a körömlakk. Népszerűek a szemceruzák és a rúzsok is. Lendülettel jönnek fel a szemöldökceruzák és a pirosítók.

A kelendő dekormozmetikumok eltávolítására használatos arclemosó szegmens sem szégyenkezhet: 18%-kal ugrott meg mennyiségi eladásuk, értékben pedig 11%-kal. Hozza a papírformát az arc- és arcápolási termékek piaca is: mennyiségben 13 százalékkal több fogyott belőlük, míg értékben 5 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen kiskereskedelmi indexe, amellyel így hétmilliárdot hasít ki a teljes piacból. Kisebb ugyan, de figyelemreméltóan növekvő szegmens az arcmaszkoké: mind értékben, mind mennyiségben 37%-kal nőtt irántuk a kereslet.

A tusfürdők is töretlenül népszerűek: 7 százalékos értékbeli, 6 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 18 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak 2016. február és 2017. január között. A kimondottan férfiaknak vagy nőknek szánt termékek is megtalálták a helyüket a piacon: az összforgalom 81 százaléka ezekből a termékekből fogy.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!