SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Kutatás | 4,5 százalékkal nőtt kiskereskedelem forgalma


Nielsen: 4,5 százalékkal nőtt kiskereskedelem forgalma
2017-02-23 19:32 |



Értékben 4,5 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2016 utolsó negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon.

Az első három negyedéves időszakban negatív tartományban mozgó mennyiségi eladás csökkenése az utolsó negyedévben megállt és enyhe, 0,4%-kos emelkedést produkált Magyarországon. Az európai átlag 0,8 százalékos növekedést mutat. Nálunk az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 4,1 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összehasonlításban. Európában átlagosan 0,9 százalékkal emelkedtek az átlagos egységárak.

A hazai élelmiszerpiac összességében értékben 4,3%-kal növekedett, míg a vegyi áruk piaca 5,2%-kal.

"Az előző negyedévek alacsonyabb élelmiszerpiaci bővülése után örömteli a piac szignifikáns növekedése. Mindez, a vegyi áruk piacának stabil bővülése mellett, új lendületet adott a negyedik negyedévre a teljes, Nielsen által mért FMCG-piacnak. Az árszínvonal-növekedés mögött olyan, most már tartósnak mondható trendek állnak, mint az eladások drágább csatornák felé tolódása és a márkás és sajátmárkás termékek piacára egyaránt jellemző prémiumizáció" - mondta Homonnai Balázs, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatokért felelős vezetője.

Kontinensünk huszonegy vizsgált országa közül a kiskereskedelem forgalmának legnagyobb arányú növekedését 2016 utolsó negyedévében Törökországban mérték (+8,8%). Majd következik Lengyelország (+4,7%), Magyarország (+4,5%), Csehország (+4,2%) és Portugália (+4,0%). Sereghajtó Finnország (-3,5%), előtte áll Görögország (-2,9%), Dánia (+0,2%), Németország (+0,3%) és Belgium (+0,6%). Az öt nagy nyugat-európai piac közül a legnagyobb növekedést Spanyolországban mérték (+3,6%), ezt követi Olaszország (+1,6%) és Franciaország (+0,8%).

Európában a gazdasági növekedés mértéke stabilan 1,3%-on áll, ugyanakkor a néhány nagyobb országban tapasztalható bizonytalan politikai környezet negatívan befolyásolta a fogyasztói bizalmat 2016-ban. Emellett az ipari növekedés mértéke kisebb volt a tavalyi év során, és a +0,4%-os értékbeli növekedés utoljára 2013-ban volt ennyire alacsony. Viszont 2016 második felében erősebb nominális növekedést figyelhettünk meg és javult a mennyiségi forgalom is - többek között a közép-európai országoknak köszönhetően.

Régiónkban a felmért országok mutatója mind pozitív tartományban mozog: Lengyelország (+4,7%), Csehország (+4,2%), Ausztria (+3,4%) és Szlovákia (+3,3%).








TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




E.On | GVH | Telenor | LG | FHB | MOL | ingatlan | NMHH | UPC | BMW | K&H | Wizz Air | ABB | BDO | Lufthansa | Huawei | Kaspersky Lab | SPAR | ESET | ACG | Telekom | GDPR | Románia | Tesco