SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Idegenforgalom | A lengyelek kalandvágyóbbak, a románok gyerekbarátabbak


Wizz Air: A lengyelek kalandvágyóbbak, a románok gyerekbarátabbak
2017-01-16 07:35 | Weber Shandwick



A lengyelek a legnyitottabbak az új úticélok felfedezésére a magyarokkal és a románokkal összevetve - derült ki a Wizz Tours téli külföldi utazási szokásokat vizsgáló felméréséből.

A felmérés Magyarország, Románia és Lengyelország több mint 5000 válaszadójának véleményét tükrözi. A válaszadók több mint 80 százaléka tervez idén télen külföldre utazni, ám a három ország utazási szokásai jócskán különböznek.

A magyarok 72%-a jelezte, hogy idei téli utazásakor új úticélt választ, ez az arány a románoknál 71%, míg a lengyeleknél közel 90% - ők tehát a legkalandvágyóbbak. Ez valószínűleg azzal is összefügg, hogy a lengyelekre jellemző leginkább a magányos vagy páros utazás: a válaszadók csaknem 60 százaléka tervezi egyedül vagy párban téli külföldi útját.

A gyerekes családokat tekintve a magyarok nem egészen 50%-a utazik csak a gyerekekkel együtt télen. Ezzel szemben a román családok háromnegyede ilyenkor is gyerekkel utazik külföldre. Érdekes párhuzam, hogy a román válaszadókra jellemző a leginkább az is, hogy egyben foglalják le a repülőjegyüket, szállásukat és az utazás egyéb összetevőit: 56 százalékuk jelezte ezt. A magyarok és a lengyelek közel azonos, kétharmados arányban inkább a külön foglalást preferálják.

A legnagyobb különbség azonban, hogy míg télből a nyárba utazást a lengyelek és a románok háromnegyede tervez, a magyaroknak csak mintegy 40%-a él ezzel a lehetőséggel. "A magyar utazók körében még nem igazán terjedtek el a télből a nyárba, vagy "Winter sun" néven is ismert utak, pedig a környező országokban is egyre népszerűbbek a Nyugaton már régóta megszokott ilyen típusú utazások" - mondja Csanálosi István, a felmérést végző Wizz Tours ügyvezető igazgatója. "A közép-európai trendek alapján azt mondhatjuk, hogy nálunk is meg fog nőni az érdeklődés a "téli nyaralások" iránt, különösen, mivel egyre növekszik a korábban egzotikusnak tartott, ma viszont már diszkont légitársasággal is elérhető desztinációk száma - gondoljunk csak Máltára vagy a WIZZ nemrég bejelentett Kanári-szigeteki útvonalaira."







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




FINA | Vodafone | Huawei | Nestlé | K&H | Aldi | Oracle | Tesco | MOL | GKI | Google | ABB | MTÜ | Telekom | Budapest Bank | Mapei | POS Services | GE | SPAR | Lufthansa  | Scania | Nielsen | BMW | OTP