SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Média | A teljes Sky Murdoché lehet


MTI: A teljes Sky Murdoché lehet
2016-12-21 19:40 | MTI



Megállapodásra jutott a Rupert Murdoch ausztrál-amerikai médiamágnás vezette 21st Century Fox médiaóriás a legnagyobb brit médiaszolgáltató, a Sky-csoport átvételéről.

A csütörtökön Londonban bejelentett ügylet alapján a 21st Century Fox 11,7 milliárd fontot (csaknem 4500 milliárd forintot) fizet a Sky azon 61 százalékos részvénycsomagjáért, amely még nincs a Murdoch-vállalatcsoport birtokában. A Sky részvényesei egy-egy Sky-részvényért 10,75 font készpénzt kapnak. A tranzakció 18,5 milliárd fontra értékeli a Sky-csoportot; ez 40 százalékos prémium a Sky jelenlegi piaci tőkeértéke felett a tőzsdei részvényárfolyam alapján.

Ha az ügyletet a részvényesek és a felügyeleti hatóságok is jóváhagyják, a Murdoch-vállalatcsoportnak domináns súlya lesz a brit médiapiacon. Rupert Murdoch birtokolta eddig is a Sky-csoport 39 százalékát, emellett nagy-britanniai sajtóportfoliójába tartozik a The Times, a The Sunday Times és a The Sun, a három legolvasottabb konzervatív - egyben igen EU-szkeptikus alapállású - brit lap. A tranzakció zárása 2017 második felében várható.

A News Corporation - a Murdoch-csoport globális sajtó- és médiaérdekeltségeit összefogó holding - már hat évvel ezelőtt is megpróbálta megszerezni a teljes ellenőrzést a Sky médiacsoportot működtető, akkor még BSkyB néven jegyzett médiavállalkozás felett, ám az akkori átvételi kísérlet meghiúsult egy sajtóbotrány miatt, amelynek kirobbanása után a Murdoch-cégcsoport elállt az akvizíciós szándéktól.

A botrányt az robbantotta ki, hogy 2010 nyarán kiderült: a brit Murdoch-sajtóérdekeltség akkori vasárnapi lapja, a News of the World feltörte és exkluzív információk reményében lehallgatta egy elrabolt és brutálisan meggyilkolt 13 éves angol kislány, Milly Dowler mobiltelefonjának üzenetrögzítőjét, miközben az akkor már halott gyermeket a rendőrség még nagy erőkkel kereste.

A rivális brit lapok által feltárt ügy az utóbbi évtizedek legsúlyosabb nagy-britanniai sajtóbotrányává fajult, amelyben több párhuzamos politikai és rendőrségi vizsgálat indult, Murdoch brit érdekeltsége pedig egyik napról a másikra beszüntette a 168 évvel korábban alapított News of the World megjelentetését. A Sky-csoportnak 22 millió előfizetője van Nagy-Britanniában, Írországban, Németországban, Ausztriában és Olaszországban.




TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!