SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | A magyar édességpiac éves forgalma mintegy 200 milliárd forin...


MTI: A magyar édességpiac éves forgalma mintegy 200 milliárd forintra nő
2016-12-07 19:00 | MTI



A magyar édességpiac éves forgalma - polci áron számolva - várhatóan mintegy 200 milliárd forintot tesz ki az idén, átlagosan 5 százalékkal bővül - mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke Budapesten.

Sánta Sándor közölte: a magyar édességpiacot termékeikkel a külföldi gyártók uralják 85-86 százalékban. A magyar gyártóktól származó termékek értéke mintegy 30 milliárd forint, termelési értéken mintegy 15 milliárd forint.

Hozzátette: a magyar cégeknél több új beruházás volt, az elmúlt másfél évben mintegy 6-8 milliárd forint értékben, ami az értékesítésben bővülést hoz, ugyanakkor volt néhány felvásárlás is, ami az import arányát növelheti - mondta Sánta Sándor.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke közölte: a piacon töretlenül nő a táblás termékek aránya, hullámzóan ugyan, de szintén emelkedik a desszertek fogyasztása, a szezonális termékek forgalma volumenben ugyan stagnál, de értékben évről évre emelkedik. Ez azt jelzi egyértelműen, hogy a piacon egyre inkább a minőségi termékeket keresik a fogyasztók. Az elnök egy közkeletű tévhitet is eloszlatott: a napi kalóriabevitelnek átlagosan csak 2-3 százalékát teszi ki az édességfogyasztás egy-egy embernél Magyarországon.

Sánta Sándor elmondta azt is, hogy a mikuláshoz kapcsolódó klasszikus édességek forgalma mintegy 3,4 milliárd forint, míg - a hungarikumként kezelhető - szaloncukorból mintegy 6 milliárd forintnyit vásárolnak karácsonyra az emberek. Így az év végi ünnepkörhöz kapcsolódó édességforgalom közel 10 milliárd forintot tesz ki másfél hónap alatt. Ez az üreges termékek esetében 650, míg a szaloncukornál mintegy 3500-4000 tonnát jelent. A vásárlók mikulásokból 50-3000 forint közötti áron válogathatnak, míg szaloncukrokat dobozonként 300-2800 forintért - mondta.

Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára arról beszélt, hogy a karácsonyi szezonális édességek forgalmából tavaly a mikulás figurák 63 százalékot, a hagyományos ajándékcsomagok 11 százalékot, a figurák - mikulás nélkül - például szarvas, krampusz, hóember 10 százalékot, az adventi kalendárium pedig 9 százalékot tett ki. A karácsonyi édességeket az emberek leginkább a hiper- és szupermarketekben vásárolják meg. A vásárlások 52 százaléka - értékben mérve a kiskereskedelmi forgalmat - a 2500 négyzetméter feletti üzletekre esett a múlt évben. míg a 401-2500 négyzetméter alapterületű üzletekben adták el a karácsonyi édességek 31 százalékát.

A sajtótájékoztatón adták át az Édesiparért Díjat, amelyet az idén Mészáros Gábor csokoládékészítő kapott, aki hat éve alapította a chocoMe Kft-t.; azóta a cég termékei számos nemzetközi szakmai díjat nyertek a megmérettetéseken.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




E.On | GVH | Telenor | LG | FHB | MOL | ingatlan | NMHH | UPC | BMW | K&H | Wizz Air | ABB | BDO | Lufthansa | Huawei | Kaspersky Lab | SPAR | ESET | ACG | Telekom | GDPR | Románia | Tesco