SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Média | Atmedia: 200-300 százalékos növekedést várnak idénre


MTI: Atmedia: 200-300 százalékos növekedést várnak idénre
2016-06-20 12:00 | MTI



kedd (MTI) - Tavalyi, 10 milliárd forinthoz közelítő árbevétele után 200-300 százalékos növekedéssel számol az Atmedia.

Lukács Csaba, a hazai televíziós reklámpiac legnagyobb, január elseje óta a TV2 és az MTVA reklámidejét is értékesítő kereskedőházának vezetője, elmondta: a 2010-ben indított ügynökség által értékesített 11 médiacsoporthoz tartozó 35 csatorna az év első öt hónapjában 55,2 százalékos közönségarányt mondhatott magáénak, míg az RTL-csoport kereskedőháza, az R-Time részesedése 43,1 százalékos.

Közlése szerint hirdetési szempontból egyértelműen sikertörténet a franciaországi labdarúgó Európa-bajnokság és a riói olimpia; az előbbi a várakozások felett teljesít reklámszempontból, míg az utóbbi esetében azzal kalkulálnak, hogy "kevésbé lesz kiemelt", mint a másik sportesemény.

Lukács Csaba elmondta: viszonylag rövid időn belül újabb csatornákkal és médiatípusokkal kívánják bővíteni portfoliójukat; utóbbiak kapcsán az MTI érdeklődésére arról beszélt: mivel szinergia-alapon tervezik a bővülést, biztosan nem lépnek be a nyomtatott sajtó és a közterületi hirdetések piacára.

Mint mondta, az ügyfélkörükbe tartozó tévécsatornák révén már így is jelen vannak az online piacon, ugyanakkor "nem feltétlenül volna ördögtől való" belépniük a rádiós hirdetési szektorba, amelyben jelentős tartalékokat látnak.

A televíziós piacról szólva Lukács Csaba arról beszélt, ma felülértékeltek a főműsoridős reklámértékesítések, miközben annak ellenére kapnak a szükségesnél kisebb figyelmet a kábelcsatornák, hogy 2012-ben megtört a két vezető országos kereskedelmi tévé nézettségi uralma, és ma a nézők több mint kétharmada már nem azokat választja főműsoridőben.

Ez az új trend, amit a piaci intézményrendszernek is tükröznie kell; éppen ezért az Atmedia ügyvezető igazgatója szerint ma már nem a két legnagyobb nézettségű csatorna, hanem a csatornaportfóliók versenyeznek a hirdetőkért, és ezek versenye teszi elkerülhetetlenné a piac megújulását, az árazási szempontok és súlypontok megváltoztatását.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!