SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | E-TOPLISTA 2016 - A legnagyobb webáruházak listája


GKI Digital: E-TOPLISTA 2016 - A legnagyobb webáruházak listája
2016-06-02 06:14 | GKI Digital



A GKI Digital immáron második éve publikálja a magyar piac 10 legnagyobb e-kereskedőjének rangsorát.

2015-ben Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről nyilvános rangsort a forgalmi adatok alapján.

Idén, részben a hagyományteremtés szándékával, ismét elkészítettük a Toplistát. Ennek alkalmából megszólaltattuk az érintett szereplők képviselőit is. Az összeállítás során azokat a cégeket vettük figyelembe, melyek magyar tulajdonban vannak, vagy hazánkban hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkeznek.

A rangsor kiinduló alapját a GKI Digital negyedéves rendszerességű Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozata és szakértői modellezés adta. A végső eredmények egymástól függetlenül, de minden érintett szereplővel egyeztetésre kerültek, így azok teljes mértékben a valós forgalmi adatokat tükrözik.

10 kereskedő = 92 milliárd forint forgalom

A TOP10 súlya a teljes online kiskereskedelmen belül jelentősen nőtt 2015-ben. A 10 legnagyobb e-kereskedő összesített, online értékesítésből származó árbevétele elérte a 92 milliárd forintot, ami a teljes hazai online kiskereskedelmi forgalom 34%-át jelenti, ehhez együttesen közel 4,7 millió vásárlás társult (ami a teljes vásárlásszám 21%-a).

A lista szereplőinek mindegyikére elmondható, hogy a maga területén kiemelkedő eredményeket ért el, függetlenül az értékesített termékek körétől, a működés modelljétől, vagy épp a hátországtól és az anyagi lehetőségektől.

Élen az Extreme Digital

A lista első helyére 2015 után ismét az Extreme Digital került, ezzel továbbra is ő Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

A dobogó 2. és 3. helyén a két másik webpláza, az eMAG és a MALL osztozik. Őket követi a Media Markt, aki idén is megőrizte 4. pozícióját. Egy év alatt három helyet javítva, idén 5. az élelmiszer házhoz szállítást új magaslatokba emelő Tesco. A műszaki szereplők által uralt listán még mindig stabilan tartja magát a Libri-Bookline csoport, aki immár dedikáltan a kultúrára koncentrál, ezúttal a 6. helyen. Hetedikként a tartalomszolgáltatást és az értékesítést ügyesen ötvöző iPon áll, míg a 8. pozícióban - új belépőként - a nagy múltú Aqua szerepel, aki az egyik legrégebbi magyar tulajdonú online áruházként került fel a listára.

A rangsor 9. és 10. helyét két, a maga nemében egyedi cég foglalja el. A 9. helyen lévő Bónusz Brigád egyedüliként értékesít a termékek mellett szolgáltatást is, és építi üzleti modelljét a kedvezményekre. A rangsort pedig a Tchibo zárja, aki a mással nem összehasonlítható prémium életmód termékeinek köszönhetően immár második alkalommal bizonyította, hogy helye van a listán.

Erőteljesen nyílik az e-kereskedelmi olló

Az aktuális lista szereplői összesen több mint 70%-os bővülést értek el egy év alatt pusztán az online értékesítés tekintetében, miközben a teljes online kiskereskedelem növekedése "csupán" 16% volt.

A piacvezető áruházak és a kisebb szereplők között tehát mélyül a szakadék ami a növekedési lehetőségekben is megjelenik. Az egyre koncentráltabb piac eredményeképpen a kisebb online boltok kilátásai jelentősen átalakulnak. Amíg a legnagyobbak a termékpaletta szélesítésével és ezáltal a minél tágabb fogyasztói réteg megszólításával érnek el sikereket, a kisebb kereskedők a specializálódás és a szakosodás segítségével törhetnek ki a leginkább.

Folyamatos megújulás

Miközben a lista szereplői közül kilencen már tavaly is a legnagyobbak között szerepeltek, addig a háttérben egy év leforgása alatt is komoly változások történtek. A legnagyobb szereplők tulajdonos váltása mellett a kínálat - és raktárkapacitás - folyamatos bővítése, a szolgáltatások és a weboldalak megújítása, valamint a korábbi éveknél erőteljesebb marketing aktivitás jellemezte a szereplők tavalyi évét.

2015-ben a műszaki cikkeken belül egyértelműen a háztartási fehéráru online értékesítése volt a sláger.

Emellett a mindennapi élelmiszerek internetes rendelése is látványos növekedésnek indult, ez pedig végső soron jó hatással van a többi online szektor fejlődésére is. Természetesen az igényes tartalom és a minőségi áruk fogyasztókhoz való eljuttatása, valamint a folyamatos megújulás is mind a siker záloga volt 2015-ben.

Változóban a vásárlói szokások is

A 10 legnagyobb szereplő kiemelt helyzetét a GKI Digital lakossági kutatásai is alátámasztják. A magyar vásárlók egyre tudatosabbak és fogékonyabbak az online vásárlásra, ugyanakkor rendeléseiket sokkal bátrabban adják le egy ismert, nagy választékkal, kiforrott és gyors működéssel rendelkező webáruháznál.

A siker záloga a TOP10 szemével

A kialakult ranglista mellett fontosnak tartottuk, hogy a legnagyobb szereplők maguk is megszólalhassanak és elmondhassák a véleményüket arról, hogy tapasztalataik szerint mi a saját sikerük kulcsa. A magyar piac legnagyobb e-kereskedőinek beszámolója ugyanakkor rávilágít arra, hogy a sikerhez vezető utat nem lehet egységesen és könnyedén meghatározni. Az elért eredmények nemcsak a hosszú és kitartó munkának, hanem a folyamatos és előre tekintő szakmai elhivatottságnak is köszönhetőek.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!