SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | Élelmiszeripar | Növekvő forgalommal számol a Kométa


MTI: Növekvő forgalommal számol a Kométa
2016-03-31 11:31 | MTI



Növekvő forgalommal és a tavalyihoz hasonló eredménnyel számol a Kométa 99' Zrt. idén - mondta a cég gazdasági igazgatója Kaposváron.

Prohászka Balázs a városi közgyűlés tagjainak az ország egyik meghatározó húsipari vállalatánál tett látogatásakor rámutatott: a tavalyi 30 milliárd után 2016-ban 31 milliárd forint árbevételt, s az előző évivel nagyjából azonos, félmilliárdos nyereséget várnak.

A gazdasági igazgató közölte, hogy a társaság éveken át veszteséges volt, a tavalyi nyereség a "jó időben" megvalósított fejlesztéseknek, a hatékonyság folyamatos növelésének, költségek csökkentésének, a termékfejlesztésnek és egyebek mellett az intenzív marketingmunkának köszönhető.

Szita Károly, Kaposvár polgármestere arról szólt, hogy a Kométát három évvel ezelőtt a bezárás veszélye fenyegette, mára azonban működése stabilizálódott, mintegy 200 ember felvételével közel 800-ra növelte dolgozói létszámát, s az éves adón felül 88 millió forint hozamot fizet a városnak.

Utalt rá, hogy a Kométa eredetileg két húsiparos olasz család tulajdonában volt, Kaposvár önkormányzata azonban 2013 áprilisában 38 százalékos tulajdonrészt szerzett a cégben 5 évre egy 2 milliárd forint tőkeemelési célú befektetésről szóló szerződéssel. Az olasz tulajdonosok ezt 1 milliárd forintos tőkeemeléssel növelték.

Az önkormányzat a lépésről a dolgozók és a beszállítók, 900 család megélhetésének biztonságát védve határozott, 7 százalékos hozamgaranciát, valamint 75 százalékos döntési kompetenciát kért.

Prohászka Balázs korábban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a vállalat tavaly a 2014. évinél 37 százalékkal több, 50 ezer tonna árut értékesített, amelynek negyede volt feldolgozott húskészítmény.

A védőgázzal csomagolt nyers húsok értékesítése több mint 60 százalékkal növekedett. Az export 42 százalékkal nőtt, a kivitelből a teljes bevétel 37 százaléka származott. A cég legnagyobb exportpiaca Olaszország, de termékei eljutnak a környező országokba, valamint Németországba, Hollandiába, Japánba és Szingapúrba is.

Az igazgató elmondta azt is, hogy a belföldi értékesítésben a Kométa márkás készítmények aránya 2015-ben elérte a 72 százalékot.

Szita Károly a gyárlátogatáson megjegyezte: a közgyűlés tagjai azt tervezik, hogy idén a Kométához hasonlóan a város többi kiemelt adózóját, foglalkoztatóját is felkeresik.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  |  Tőzsde  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!