SAJTÓKÖZLEMÉNYEK | E-biznisz | Adatvédelmileg jók a hazai webshopok


DIMSZ: Adatvédelmileg jók a hazai webshopok
Országos | 2015-12-08 17:30 | DIMSZ



A DIMSZ Adatvédelmi Kommandója karácsony előtt a webáruházak oldalait vizsgálta.

A Tisztelt Vásárló Program keretében immáron 4. alkalommal Adatvédelmi Kommandót tartott a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Irodával és a Crane-nel együttműködésben. A szövetség legutóbb a 2015-ös nyári időszakban a pénzintézeteket monitorozta, a webáruházakat 2 éve vizsgálták utoljára. A kutatás egyik fő célja volt, hogy felmérjék, milyen változásokon ment át adatvédelmi szempontból az e-kereskedelmi szektor az elmúlt 2 év alatt.

Az Adatvédelmi Kommandóban azt vizsgálták, hogy az adott cég honlapján található funkciók, mint a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés, az adatvédelmi tájékoztató mennyire felelnek meg a jogszabályoknak. A program célja, hogy felhívja a figyelmet az adatvédelmi szabályozás betartására, illetve a közelgő EU-s adatvédelmi rendeletre.

Az adatfelvétel 2015. októberében és novemberében zajlott, összesen 32 webáruház kiválasztásával. A vizsgált cégek nevét nem hozza nyilvánosságra a szövetség, de minden érintettet értesít arról, hogy díjmentes ügyvédi tájékoztatás keretében lehetőségük van személyesen is megismerni az eredményüket.

Jelentős javulás, jó eredmények
Az ágazat 3,35-ös átlageredményével nagyot javított a 2013-as eredményén, amely akkor 2,56 volt. A vizsgált oldalak jelentős része idén úgy teljesített, hogy az többségében már jó minőségű adatvédelmi tartalmat jelent, sőt voltak kifejezetten igényes és jól érthető tájékoztatók is.

Az eredmények javulásához nagyban hozzájárulhatnak azok a tájékoztató-jellegű rendezvények, melyek hiteles forrásból mutatják be az aktuális jogszabályok változásait. Ilyen rendezvény volt 2015. december 1-én a DIMSZ és NAIH által szervezett Adatvédelmi workshop, melynek keretén belül a NAIH és a DIMSZ Adatvédelmi és adatbiztonsági tagozatának szakemberei hívták fel a figyelmet az előírások betartására. A Tisztelt Vásárló Program alapítója a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség és az Origo, a program támogatója a Magyar Posta.

Eredmények az 5-ös értékelési skálán
Legrosszabb eredmény: 1,04
Legjobb eredmény: 4,81
Az iparág átlaga: 3,35

Típushibák
1.A regisztrációs felületen nem alkalmaznak checkboxot az adatvédelmi tájékoztató elfogadására, és nagyon sok helyen linkről sem érhető el.

2.Kizárólag az ÁSZF vagy a "Felhasználási feltételek" részeként találhatóak meg az adatkezelési rendelkezések.

3.A hírlevél-feliratkozásnál nincs külön tájékoztatás, legtöbbször az általános tájékoztató vonatkozik rá, a feliratkozáskor viszont általában nem helyeznek el linket, ami erre mutatna.

4.Kapcsolatfelvétellel kapcsolatban nincs külön tájékoztatás, az általános tájékoztató sem tartalmaz utalást ilyen célú adatkezelésre, és a kapcsolatfelvételi felületről sem érhető el adatkezelési tájékoztató.

5.A tájékoztató kizárólag az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény szabályainak megismétlésével teljesíti a tájékoztatási kötelezettségét.

Értékelés, pontozás
1 - Nincs, vagy egyáltalán nem megfelelő a fogyasztói tájékoztatásra szánt adatvédelmi tartalom.
2 - Minimális, a vonatkozó szabályozásnak nem, vagy nem mindenben megfelelő adatvédelmi tartalom.
3 - Alapvetően megfelelő, de kisebb kiegészítésre szoruló adatvédelmi tartalom.
4 - Jó minőségű adatvédelmi tartalom, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.
5 - Kiemelten jó minőségű, a fogyasztói tájékoztatásra optimalizált adatvédelmi tartalom, mely a törvényi előírások mellett a Tisztelt Vásárló Program vállalásainak is megfelel.







TOVÁBBI ANYAGOK EBBŐL A KATEGÓRIÁBÓL







-tól   -ig
Internet  |  Légi ipar  |  Gazdasági Jog  |  Karrier  |  Gyógyszeripar  |  Hirdető/márka  |  Ügynökség  |  Kutatás  |  Mobil  |  E-biznisz  |  Kereskedelem  |  Logisztika  |  DM/Promóció  |  Design  |  Rendezvény  |  Felelősség  |  PR  |  Pénzügy  |  Konferencia  |  Kultúra  |  Oktatás  |  Pályázati projekt  |  Üzlet  |  Környezet  |  Támogatás  |  Digitalizáció  |  Energia  |  Technológia  |  Statisztika  |  Építőipar  |  Élelmiszeripar  |  Mezőgazdaság  |  Ingatlan  |  Egyéb  |  Outdoor/indoor  |  Idegenforgalom  |  Szponzoráció  |  Média  |  Járműipar  | 

TÖLTSE FEL!
Küldjön nekünk Ön is sajtóközleményeket, melyeket ellenőrzés után ingyenesen megjelenítünk! A feltöltéshez regisztráció szükséges, ami szintén ingyenes!




Lufthansa | Lidl | FINA | dm | Nestlé | Vodafone | ABB | MTÜ | K&H | Budapest Bank  | zsarolóvírus | OTP | Coca-Cola | BMW | Mapei | GE | E.On | SPAR | IKEA | Telekom | Huawei | Tesco | Electrolux | MOL